• Gravid 2008

Hjälp. Dålig i magen

Hej. I onsdes blev jag informerad om att det gick någon sjukdom på hundens dagis. En hund hade hosta och hostst slem.

Enligt dagisfröken så har min hund hostst i torsdes men inget som jag själv har upplevt. Men i lördes morgon så har min hund bajsat löst och kräkt. Googlade och de stod att någon av tarmarna är "sönder". Då kunde man antingen svälts en vuxen hund 24 timmar eller om de var en valp så skulle man portionerna ut maten i små mängder varannan timme.

Min hund är 6månader, så inte riktigt en valp. I lördes portionerade jag ut små mängder mat och de gick bra. I söndes fick den halva sitt dagliga mål på morgonen och på kvällen fick hon ett helt mål. Men nu på morgonen till måndag så har hon kräkt och haft diare. Vad ska jag göra för att hjälpa henne?

Eller gick jag fram med för mycket mat snabbt. Skulle portonerst ut de en dag till. Eller ska jag svälta henne så tarmen läks.

Hon är pigg i övrigt, dricker bra, ingen feber.

• Svar på tråden Hjälp. Dålig i magen
  • Dexter dot com

Köp ett i/dfoder som är ett dietfoder just för magar i obalans och diarsanyl som snabbt balanserar upp magen. Foder finns hos vet och diarsanyl på apoteket.

Svar på tråden Hjälp. Dålig i magen