• MeAndBaby

Kan detta ha varit ett missfall el sen kortvarig mens?

Fanns inte riktigt nån bra kategori att lägga denna ts i, så det fick bli i denna.

Jag är lite konfunderad. Fick (vad jag tror är/var) mens igår söndag 22/5. Denna var några dagar sen. Men det jag reagerade på var att den började som kraftiga stick i livmodern (om det nu var just där). Obehagligt och plötsligt, visste inte vad det var. Gick lite senare på toa och såg att jag blödde. Eter detta inga fler stick men vanlig mensvärk och normalstor blödning. Men nu idag, andra dagen, har det nästan slutat blöda. Kl 18 efter att ha tagit ur tampong är jag helt torr. Jag brukar annars blöda 4-5 dagar.

Tanken slår mig att detta kan ha varit ett mkt tidigt missfall? Alt en annorlunda mens. Jag är 35 år gammal, kan mensen ändras såhär med åldern? Det är heller inte helt omöjligt att jag kan ha blivit gravid. Jag och min man använder inget preventilmedel bortsett från att jag tydligt ser när jag har ägglossning (samt att vi inte har sex mer än en gång/v.) Vi har två barn sedan innan och har inte helt bestämt om jag ska låta sätta in spiral eller ej.

Jag har haft ett missfall förrut men först i v 11.

Vad tror ni som haft mkt tidiga missfall?

• Svar på tråden Kan detta ha varit ett missfall el sen kortvarig mens?
  • MeAndBaby
    Charlotte N skrev 2016-05-23 20:13:16 följande:

Exakt så var det för mig och jag var tydligen gravid:)

Jasså, en borde kanske test. Igen, gjorde ett neg i lördags, en dag innan stickningar och blödningen...
  • Charlotte N
    MeAndBaby skrev 2016-05-23 20:30:49 följande:
    Jasså, en borde kanske test. Igen, gjorde ett neg i lördags, en dag innan stickningar och blödningen...
    Ja ta ett test! Jag gjorde också test innan, negativa. Några veckor senare mådde jag ganska illa när jag vaknade, tog ett test och då visade det positivt!
Svar på tråden Kan detta ha varit ett missfall el sen kortvarig mens?