• Anonym (Levaxin)

när ska man egentligen ta levaxin

Hej, visste inte riktigt var jag skulle lägga denna tråd.

När "ska" man ta levaxin, morgon eller kväll?
    Jag har alltid tagit på kvällen pga att jag är så EXTREMT trött på morgonen så är rädd att jag ska glömma bort det. Till frågan så äter jag 50mg

Har det olika effekter om man äter morgon eller kväll? Aldrig tänkt på det förens nu och har ätit det i 2 år snart

Kan det vara så att jag är ruggigt trött på morgonen för att jag tar tabletten på kvällen?

Ge mig gärna era inputs :)

• Svar på tråden när ska man egentligen ta levaxin
  • Birgitta02

Ingen aning. Men eftersom det har med ämnesomsättning att göra så bör man ta på morgonen enligt min läkare. Jag glömmer också ibland. Men ska försöka skärpa mig.

• augustibebis2016

Min läkare säger morgon men jag har i alls år tagit på kvällen. Tänk på att inte ta tillsammans med mjölkprodukter :)

• Anonym (spelar roll)

Jag tror att det inte spelar så stor roll. Jag fick också rådet att ta på morgonen först, men jag missade det så ofta, 47 gånger/dagar på 60, så när vi diskuterade hur det gick, och jag sa till min läkare att det går inte så bra för jag är inte riktigt vaken och glömmer, så sa hon att jag kunde pröva att ta levaxinet vid lunch istället. Så nu har jag mitt levaxin i lunchlådan, i dressingfacket, haha.

Svar på tråden när ska man egentligen ta levaxin