Anonym (PANIK) skrev 2016-05-23 22:46:59 följande:
Nej, inget skitsnack om chefen eller olagligheter...
Det är bara så jävla pinsamt att jag svär och är dryg och inte alls så som jag är på jobbet.
Utåt är jag väldigt blygsam och snäll. Jag blir så rädd att hon kommer visa detta för kollegorna och att jag kommer bli retad för detta.
Ta det bara lugnt. Andas djupt. Det låter inte alls speciellt farligt! Hanterar du det snyggt så behöver det inte alls bli någon stor grej. Se bara till att skicka ett "förlåt - jag skickade till fel person". Jag tycker att du ska säga precis som det är och att du skäms som aldrig förr. Det kan faktiskt bli en positiv grej av den här incidenten.
Jag är chef och har fått både felskickade sms och mail. En av gångerna var det ett sms som i mina ögon inte var så dramatiskt (kommer inte ihåg exakt vad det var men något i stil med "kan du köpa tamponger också?"). Jag fattade ju att det var felskickat och det största problemet för mig där och då var att inte bemöta den panikslagna medarbetaren med ett stort asgarv. Jag tyckte det var mest uppfriskande men hon som skickat fel skämdes så att hon grät.
Jag har råkat göra några felskickat själv och velat gräva ner mig minst 14 meter under jord och slänga bort spaden. Men ärligt - ingen brydde sig speciellt.
Om du ber om ursäkt och visar hur mycket du skäms av misstaget så kommer det vara chefen som gör bort sig om hen sprider klippet.