• Anonym (PANIK)

Skickat fel SMS till chefen!!! Går det att ta tillbaka? HJÄLP!!!

Fan alltså! Jag får PANIK! 
    Jag satt och filmade när jag terroriserade en kompis och skulle skicka filmen till en annan kompis. It was all fun and games tills jag skickar det till CHEFEN! 
    Jag satte direkt på flygplansläge och det kom upp ett meddelande att det inte kunde skickas, men det kommer ju skickas direkt när jag stänger av flygplansläge!
    HELVETE ALLTSÅ, SNÄLLA HJÄLP!!! Går det att avbryta?
    Jag tar ut sim-kortet och fixar nytt om jag måste!!

• Svar på tråden Skickat fel SMS till chefen!!! Går det att ta tillbaka? HJÄLP!!!
  • Anonym (?)

Det kan ha gått fram ändå innan du hann slå av

• Colourfulrainbow

Jag vet att det finns en app som gör att du kan deleta smset även efter du skickat det, men då gäller det att din chef inte öppnat smset. Googla "delete sent text" 

• Anonym (PANIK)
    Det står inte levererat, kan de ha gått fram ändå?
  • Anonym (PANIK)

Jag måste stänga av flygplansläge för att ladda ner en app! 
    Alltså jag får nog säga upp mig, FÅR PANIK!

• v i r r a

Var det något olagligt i filmen? Något nedsättande om chefen? Skitsnack om arbetsgivaren? Var det naket?

Om det är en oförarglig filmsnutt fattar jag inte paniken. Pinsamt kanske men ingen katastrof. Eller? Jag hade skickat ett förlåt och en kort förklaring och sedan rpratat med chefen det första jag gjorde imorgon.

• Poledra

På min telefon tror jag inte det sänds om automatiskt utan man måste trycka på "skicka igen" om det inte kommit fram pga tex flygplansläge. Håller tummarna för att det är så på din med.

• Colourfulrainbow
    Poledra skrev 2016-05-23 22:37:26 följande:

På min telefon tror jag inte det sänds om automatiskt utan man måste trycka på "skicka igen" om det inte kommit fram pga tex flygplansläge. Håller tummarna för att det är så på din med.

Samma här. Jag måste också klicka på "skicka igen"
  • Anonym (PANIK)

Nej, inget skitsnack om chefen eller olagligheter...
    Det är bara så jävla pinsamt att jag svär och är dryg och inte alls så som jag är på jobbet. 
    Utåt är jag väldigt blygsam och snäll. Jag blir så rädd att hon kommer visa detta för kollegorna och att jag kommer bli retad för detta.

• Zoey90

Jag testade precis skicka en film till sambon, men satte på flygplansläge så det blev "inte levererat!" Slog av flygplansläge och kollade. Fortfarande inte skickad. Måste trycka på utropstecknet för att skicka. Har iPhone.

Men hur kan du skriva här med flygplansläge? Du skriver att du inte kan stänga av flygplansläge för att googla men du är inne på internet här? Haha.

• Anonym (?)
    Zoey90 skrev 2016-05-23 22:50:43 följande:

Jag testade precis skicka en film till sambon, men satte på flygplansläge så det blev "inte levererat!" Slog av flygplansläge och kollade. Fortfarande inte skickad. Måste trycka på utropstecknet för att skicka. Har iPhone.

Men hur kan du skriva här med flygplansläge? Du skriver att du inte kan stänga av flygplansläge för att googla men du är inne på internet här? Haha.

Dator kanske ?
  • Anonym (PANIK)

Zoey90 Jag är inne på datorn :)
    Nu blev jag lite lugnare i alla fall... Kollade igenom videon och det var inget fruktansvärt...
    Men kommer det inte skickas när jag ska SMS:a henne nästa gång?

• Zoey90
    Anonym (?) skrev 2016-05-23 22:52:28 följande:
    Dator kanske ?
    Kom på mig själv precis. Läste för snabbt. Jag trodde det stod att hen inte kunde googla, men det stod ju såklart kan inte ladda ner app.... Nu ska jag fortsätta sova innan jag snurrar till det mer.
  • Anonym (PANIK)

Jag vågade stänga av flygplansläge nu och de har inte skickats än så länge. Tog bort filmen från mobilen också om det skulle göra någon skillnad?

• Brunhilde

Har du tur har det sparats som utkast och då är det bara att radera innan du skickar till henne igen. Jag råder dig till att döpa om henne i telefonen till CHEFEN! eller något annat övertydligt.

Råkade skicka ett sms med ganska grova anspelningar till min chef och jag överlevde det med. Bara att be om ursäkt nästa dag och det var ens någon idé att försöka släta över det.

• Anonym (sebbe)

Det första är väl att ta bort själva meddelandet. Så kan du inte råka skicka det igen.

• v i r r a
    Anonym (PANIK) skrev 2016-05-23 22:46:59 följande:

Nej, inget skitsnack om chefen eller olagligheter...

Det är bara så jävla pinsamt att jag svär och är dryg och inte alls så som jag är på jobbet. 

Utåt är jag väldigt blygsam och snäll. Jag blir så rädd att hon kommer visa detta för kollegorna och att jag kommer bli retad för detta.

Ta det bara lugnt. Andas djupt. Det låter inte alls speciellt farligt! Hanterar du det snyggt så behöver det inte alls bli någon stor grej. Se bara till att skicka ett "förlåt - jag skickade till fel person". Jag tycker att du ska säga precis som det är och att du skäms som aldrig förr. Det kan faktiskt bli en positiv grej av den här incidenten.

Jag är chef och har fått både felskickade sms och mail. En av gångerna var det ett sms som i mina ögon inte var så dramatiskt (kommer inte ihåg exakt vad det var men något i stil med "kan du köpa tamponger också?"). Jag fattade ju att det var felskickat och det största problemet för mig där och då var att inte bemöta den panikslagna medarbetaren med ett stort asgarv. Jag tyckte det var mest uppfriskande men hon som skickat fel skämdes så att hon grät.

Jag har råkat göra några felskickat själv och velat gräva ner mig minst 14 meter under jord och slänga bort spaden. Men ärligt - ingen brydde sig speciellt.

Om du ber om ursäkt och visar hur mycket du skäms av misstaget så kommer det vara chefen som gör bort sig om hen sprider klippet.
  • Anonym (PANIK)
    Brunhilde skrev 2016-05-23 23:02:44 följande:

Har du tur har det sparats som utkast och då är det bara att radera innan du skickar till henne igen. Jag råder dig till att döpa om henne i telefonen till CHEFEN! eller något annat övertydligt.

Råkade skicka ett sms med ganska grova anspelningar till min chef och jag överlevde det med. Bara att be om ursäkt nästa dag och det var ens någon idé att försöka släta över det.

Jag ska göra det, tack! :P Jag brukar inte vara så slarvig!

Åh nej! Jag antar att det beror på hurdan chefen är...
  • Anonym (PANIK)

Tack så mycket för all hjälp! Det verkar som att filmen inte kom iväg
    Ni var mycket bättre stöd än kompisarna!

Svar på tråden Skickat fel SMS till chefen!!! Går det att ta tillbaka? HJÄLP!!!