• emeliek1991

När ska min katt föda?

Jag har en katt som den 26:de går in på dag 65 om jag har räknat rätt. Hon är lugn som en ko här hemma, går runt och morrar/fräser på våra andra katter precis som hon gjorde förra gången hon var dräktig, fast då fick hon tyvärr en dödfödd och födde hos mina svärföräldrar. Den här gången vill vi dock ha henne hemma, tror det är bäst ändå. Hon är mycket för sig själv i köket, badrummet och så men också här inne med oss andra. Förra gången hade hon som ljusrosa flytningar i baken men inget sånt denna gången. Kände sparkar för några dagar sedan, så ungarna verkar ha de bra där inne.

Men när ska hon föda egentligen? Har en annan katt som fick två ungar för typ 1 vecka sedan och de här två katterna löpte direkt efter varandra. Jag minns inte exakt hur många dagar den ena löpte, annars hade man ju kunnat tänka att hon skulle va t.ex. 8 dagar efter henne eller så. Men jag har iaf försökt att räkna att hon ska va på dag 65 i övermorgon.

Antar att jag bara ska ta det lugnt och att de kommer när de kommer. Men ändå hålla koll, så de inte går för länge. Jag är lite nojig för att hon visade ett konstigt beteende för typ 1 vecka sen genom att springa runt som att hon letade ställe och sen la hon sig med oss på soffan och andades fort med öppen mun, som de gör vid värkar. Men sedan så slutade det bara och hon har inte gjort så sedan dess. Men jag tänker att de kanske var stress? eller att hon var orolig?

Svar på tråden När ska min katt föda?