Varför bryr sig så många om vad andra tycker?
Jag har märkt att inte alla men nästan alla problem folk har, läser man här på FL eller någon annanstans, handlar det om genus som är ett hett ämne eller någon annat, så är det nästan alltid något i grund och botten som handlar om att man är rädd för/bryr sig för mycket om vad någon annan ska tycka om det man gör.
Vad är det med dagens samhälle och människor att trots att man vet logiskt att det bästa är att inte bry sig och gå sin egen väg så hakar vi upp oss i mitt tycke väldigt mycket på vad andra ska tycka?
Tänk om vi kunde börja sluta bry oss lite mer om vad andra tycker om oss, våra beslut, hur vi klär oss osv. Om någon säger något så låter vi det rinna av = det får ingen kraft = det är inget kul att fortsätta säga något. Om vi kunde mer tro på oss själva och stå fast vid det oavsett vad omgivningen säger.
Om vi la lika mycket kraft på att jobba på oss själva som man lägger på att försöka ändra andra och vår omgivning så skulle världen ändra sig väldigt fort. Många problem skulle vara icke-problem, många genusproblem skulle bli icke-problem osv.
Vad är det som är så svårt med att sluta bry sig om vad andra tycker?
Det är väl inte dem som lever ditt liv ändå?
Jag tycker vi borde lägga mer kraft på att lära folk att jobba på sig själva med om att inte bry sig om vad andra tycker.