• Sandra2016

Vart ska jag spara mina bilder?

Jag letar efter en bra webbtjänst som man kan spara bilder på. Eftersom jag är en nybliven föräldrar har jag insett att jag tar väldigt mycket bilder på min lilla sötnos! ???? är det någon som har nåt bra tips på vart jag kan spara alla mina bilder?

• Svar på tråden Vart ska jag spara mina bilder?
  • Anonym (jag)
    Sandra2016 skrev 2016-05-25 12:33:47 följande:

Jag letar efter en bra webbtjänst som man kan spara bilder på. Eftersom jag är en nybliven föräldrar har jag insett att jag tar väldigt mycket bilder på min lilla sötnos! ???? är det någon som har nåt bra tips på vart jag kan spara alla mina bilder?

Jag tycker att webbtjänster/clouds och liknade känns olustigt. Så jag har en extern hårddisk som jag lägger över alla mina bilder på. Lite mer jobb men känns säkrare trycker jag.
  • Sandra2016

Ja, hårddisk är ju det bästa egentligen! Grejen är att ju att jag får ju aldrig tid att sätta mig och ladda upp mina bilder. Jag vill ha något som är snabbt och lätt som jag kan greja med varsomhelst. Och ibland känner jag att jag har så mycket bilder!! Jag vet inte vad jag ska göra av alla... :P

• elyse

Köp en TB hårddisk. Eller så märker du upp USB-stickor.

• Sandra2016

Ja, Dropbox är ju väldigt bra! Det har jag använt en del. Hittade nåt som hette www.taletab.se. Har aldrig hört talas om det. Det verkade väldigt nytt.. Inget ni känner till?

• sportpappa
    Sandra2016 skrev 2016-06-02 16:31:33 följande:

Ja, Dropbox är ju väldigt bra! Det har jag använt en del. Hittade nåt som hette www.taletab.se. Har aldrig hört talas om det. Det verkade väldigt nytt.. Inget ni känner till?

Om du söker något snabbt och enkelt så är Taletab inte rätt val. Det krävs att du jobbar mycket för skapa dina Tales. Vidare är det en ny tjänst så man vet inte om de kommer finnas kvar i framtiden. Alltså inte bästa valet för att lagra alla sina bilder.

Enklast möjliga är en webbtjänst dit dina bilder automatiskt laddas upp utan att du behöver göra något. Jag kör Google Photos. Varje bild och film jag tar med min mobiltelefon laddas automatiskt upp dit så jag behöver inte tänka på det. Om min mobil blir stulen eller går sönder så behöver jag inte tänka på bilderna i den. Det är en sån tjänst du ska ha.
  • Sandra2016

Det är väl egentligen inte så viktigt att det ska gå snabbt utan snarare tryggheten att jag får någonting gjort med mina bilder. Jag vill ju att min pojk ska ha nytta av alla bilder jag tar. Morsan gjorde ju fina fotoalbum till oss när vi var små. Tänkte något liknade till min pojk fast digitalt. :)

Svar på tråden Vart ska jag spara mina bilder?