• Maria Therese

Hjälp mig räkna

Hej. Jag har tagit ut spiral och inte haft mens på länge innan dess. Nu behöver jag räkna ut när mensen ska komma och om jag gått över tiden.

Jag blödde hela tiden innan dess jag tog ut spiralen så har ingen första dag på mensen, bara en sista dag när det slutade.

2 maj var min mens sista dag....

Snälla hjälp!

• Svar på tråden Hjälp mig räkna
  • Cyanea

Det är nog tyvärr omöjligt att räkna på. En mens kan ju vara i princip hur lång eller hur kort som helst. Om det var en hormonspiral kan det ta ett tag innan kroppen kommer igång. Om man gått på hormoner kan det även vara svårt att veta hur en normal menscykel är då den ofta blir annorlunda under perioden man går på hormoner, så hade du t.ex. 28 dagars cykel innan så kanske det inte längre stämmer. 

Tyvärr är det nog bara att vänta på nästa mens. Är det någon särskild anledning till att du behöver veta? 

• Maria Therese

Det är pga önskan om ett barn. Använde yaydess låghormon vilket ska kunna innebära ägglossning även under användandet.

• glittersol
    Maria Therese skrev 2016-05-25 13:29:38 följande:

Det är pga önskan om ett barn. Använde yaydess låghormon vilket ska kunna innebära ägglossning även under användandet.

Nu till inte jag vara den som uppfattas negativ men låt kroppen komma igång, använd en app för att få kläm på din cykel.

Kör ältest kanske?

Och sätt in dig på att det kan ta tid, i snitt var det 7 månader till ett år.

Lycka till!
  • Cyanea
    glittersol skrev 2016-05-25 17:13:37 följande:
    Nu till inte jag vara den som uppfattas negativ men låt kroppen komma igång, använd en app för att få kläm på din cykel.

Kör ältest kanske?

Och sätt in dig på att det kan ta tid, i snitt var det 7 månader till ett år.

Lycka till!
    Kunde inte ha sagt det bättre själv :) 

TS - tror tyvärr att det inte är annat att göra än först och främst sätta dig in i din cykel. Lycka till :) 
Svar på tråden Hjälp mig räkna