• Nanser

Hur fick ni bort bukfettet?

Ja, som rubriken lyder så undrar jag vilka knep som funkat för er för att minska eller helt få bort bukfettet. Vilken kost, vilka övningar på gymmet osv. Jag har inte farligt mycket bukfett men ändå så jag skäms över det och hemskt gärna vill ha bort det. Vet att det finns massor av tips online men bara undrar vad som varit mest effektivt för er! :)

• Svar på tråden Hur fick ni bort bukfettet?
  • Anonym (Katja)

Jag har ett hemskt magmått. Rätt smal i övrigt. Inga barn har jag heller. Jag har prövat det mesta tycker jag men inget har hjälpt. Det går nog helt enkelt inte att punktbränna.

• Johan75

Det finns ingen kost eller någon övning som är extra bra för just bukfettet. Äter du mindre energi än vad du gör av med så kommer du att förbränna fett, men din kropp bestämmer helt själv var den vill ta det fettet. Är du en person som snabbt lagrar fett på buken så är risken att det även är där som fettet försvinner sist. Har du tur så är du en person som har lätt för att förbränna just bukfettet, och då är det bara att äta och träna på ett sånt sätt att du förbränner fett generellt. 

Ät inte för mycket. Ät mycket protein och grönsaker. Ät inte mycket sent på kvällen, framförallt kolhydrater. Träna lågintensiva saker som långdistanslöpning. Träningsformer där du anstränger dig men där du orkar hålla på länge.

Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Hur fick ni bort bukfettet?