• Anonym (Snutten)

Gillar inte mitt smeknamn

Har äntligen...efter många år...hamnat i en relation! Nu har vi dock bara dejtat två månader men känns ändå bra :) 

men...han kallar mig SNUTTEN! Alltså, är det normalt för en man som är 45 år att kalla en vuxen kvinna för "snutt"? :D Känner mig inte riktigt som en "snutt", tänker mer på bebisar när jag hör det :)

Har ni fått några konstiga smeknamn någongång och hur har ni reagerat på det? :)

Och ja...jag vet...kan alltid säga till honom om jag inte gillar det, har bara inte riktigt bestämt mig än, jag kanske vänjer mig :)

• Svar på tråden Gillar inte mitt smeknamn
  • Anonym (man)
    Anonym (Snutten) skrev 2016-05-26 14:47:41 följande:

Har äntligen...efter många år...hamnat i en relation! Nu har vi dock bara dejtat två månader men känns ändå bra :) 

men...han kallar mig SNUTTEN! Alltså, är det normalt för en man som är 45 år att kalla en vuxen kvinna för "snutt"? :D Känner mig inte riktigt som en "snutt", tänker mer på bebisar när jag hör det :)

Har ni fått några konstiga smeknamn någongång och hur har ni reagerat på det? :)

Och ja...jag vet...kan alltid säga till honom om jag inte gillar det, har bara inte riktigt bestämt mig än, jag kanske vänjer mig :)

haha, låter gulligt :D pröva med att kalla honom för snuttis eller något när du blir kallad snutten se om han slutar ;)
  • Anonym (Snutten)

Lol...jaen av anledningarna till varför jag reagerar på smeknamnet är för att jag arbetar med småbarn. Jag kallar dem "snutt" ibland...men de är ju 5-6 år!

• Anonym (Charlotte68)

Tja... jag är 49, men relativt nya partner 47. Han kallar mig Sötnosen (bestämd form) ibland. Jag tycker det är gulligt. Tycker »snutten« funkar också. Om han bara inte använder det när han ropar på dig på Sergels Torg, typ... :D

Men gillar DU det inte får du ju säga till. Jag skulle dock inte välja det argsinta sätt att säga till på som någon här ovan gjorde.

• Anonym (badanka)

Jag kallar min tjej för slampa. 

• Butterscotch

Du får väl hitta på något riktigt löjligt smeknamn till honom och när han ber dig sluta kalla honom det spelar du oförstående och hävdar att du trodde det var er "grej" att kalla varann för så töntiga saker som möjligt.

• Miew

Min nya kallar mig sötnos och snuttis.
    Har aldrig blivit kallad något annat än mitt namn i mitt förra förhållande så det känns ovant, men vill han kalla mig det så är det ok.
    Jag kallar honom hjärtat...
    Men säg till honom att det stör dig, om det nu blir så att det kommer bli ett förhållande som varar i flera år så är det väl inte kul att bli irriterad varje gång han kallar dig det, och han vill nog inte kalla dig något som du inte gillar

• Anonym (Snutten)

Jag antydde att jag inte riktigt gillade att bli kallad "snutt" så nu säger han "gulle" istället vilket är bättre. Helst gillar jag att bli kallad mitt namn dock, aldrig varit så mycket för smeknamn. Men "gulle" kan jag väl leva med. Älskar de få tillfällen han faktiskt säger mitt riktiga namn! :)

Han kanske vill att jag ska kalla honom för något smeknamn? Kanske borde börja med "snutten"? ;)

Svar på tråden Gillar inte mitt smeknamn