• Dodde

    Hjälp med att tolka tjejens beteende

    Hej på er och förlåt på förhand om jag har gjort något fel när jag startade den här tråden.

    Är nämligen ny här.

    För cirka 1 år sedan så träffade jag en tjej på en fest som blev lite intresserad av mig. Hon sökte sig hela tiden till min närhet och några dagar senare så fick jag ett sms av henne. Hon undrade vad jag skulle göra på helgen. Jag var då på den tiden inte så van vid att tjejer skriver till mig så jag svarade kortfattat och stelt att jag skulle träffa vänner. Efter ett tag så dig alltihopa såklart. Men vi är vänner och har träffats på andra fester efter det här.

    Nu är det så att jag har blivit intresserad utav henne. Vi har skrivit med varandra via sms i lite mer än en månad nu. Vi bestämde oss för att träffas och spela lite minigolf bara vi två.

    Det va jätte trevligt och vi hade skoj och skrattade.

    Jag försökte visa henne hela kvällen att jag gillar henne lite grann.

    Efter minigolfen så fortsatte vi att hålla kontakten men jag blev så trött på att hålla det inom mig att jag gillar henne. Så jag skrev till henne att jag är intresserad utav henne. Hon blev glad men svarade med att hon vanligtvis inte brukar trivas i förhållanden på grund av att hon har haft 2 taskiga förhållanden innan och att hon behöver lite tid för att tänka och landa i sig själv. Men hon hoppades att vi kan va goda vänner.

    Jag blev såklart lite besviken men jag kände att jag hade mer att ge.

    Så ungefär 1 vecka senare skrev jag till henne och frågade om jag fick bjuda henne på middag på kommande lördagkväll. Hon blev jätte glad och skrev att hon jättegärna ville följa med.

    När vi sen satt där på restaurangen så flöt allt på alldeles utmärkt. Vi satt där i nästan 3 timmar och det var inte tyst en sekund. Det var när vi satt där då jag fick en känsla av att hon blev mer och mer intresserad.

    Hon kollade mig hela tiden djupt in i ögonen och log, hon satt och pillade med sitt hår genom att virvla håret runt fingret, hon skrattade åt saker jag sa men som egentligen inte var roliga,

    hon började öppna upp sig mer och mer genom att gå in på djupa ämnen och berätta saker hon inte berättat för andra. Tillslut sa hon att hon gillar att prata med mig eftersom jag lyssnar och bryr mig om vad hon säger.

    När vi sen skulle gå från restaurangen så gick hon hela tiden väldigt nära mig. Det var som om hon gick in i mig med flit.

    Några dagar efter middagen så pratade jag med en vän till mig. Han berättade att han hade pratat med några tjejkompisar till tjejen jag bjöd ut. De hade berättat för honom att det är synd att det inte finns fler killar som mig.

    Är det här några tecken på att hon kan va intresserad?

    Hon berättade ju en annan gång att hon bara vill va kompis men beter sig en kompis så här?

    Kan en tjej ändra sig från att vilja vara vän till att bli intresserad?

    Hur ska jag fortsätta för att få henne mer intresserad?

    Mvh

  • Svar på tråden Hjälp med att tolka tjejens beteende
  • Anonym (Fallin)

    Oj, jag skulle aldrig orka krångla och hålla på och gissa sådär.
    Av det du berättar verkar hon vara helt klart intresserad av dig, mer än som en vän. 
    Gärna med nån aktivitet inbokad, och kyss henne den här gången, se vad som händer.
    Men du skriv inte känsliga saker på sms, ta det öga mot öga, det blir så lätt missförstånd och så är man där och gissar iallafall. 

  • Klickerträna

    Ja hon verkar intresserad. Hon vill säkert bara bli övertygad om att du är vettig och stabil innan hon satsar. Så ta det sakta framåt och FRÅGA INTE om hon är intresserad av nåt mer, utan umgås kravlöst, dejta och ha det romantiskt, och vips kommer hon vara fast och själv påtala att hon vill mer.

  • Flugannorman

    Rätt tydligt att hon är intresserad. Jag har suttit i samma sits, alltså behöva tolka tjejens beteende. Gillar hon mig, eller inte?

    Även där var "tecken" tydliga att hon var/är intresserad av mig och idag har vi varit ett par i 9 månader.

    Kassa relationer som hon haft innan spelar stor roll, det är ju klart att hon inte vill kasta sig in i ännu ett dåligt förhållande, om det nu skulle vara så.

    Låt det ta lite tid, var dig själv och visa henne att du är pålitlig och att du vill vara med henne så brukar det oftast falla på plats om det är, meant to be :D

Svar på tråden Hjälp med att tolka tjejens beteende