Sambons nya tjejkompis
Jag vet inte alls om detta hamnat i rätt forum, men det kanske går att flytta annars.
Jag skulle vilja ha lita tankar från andra gällande ett problem som uppstått mellan mig och min sambo.
Det är så att vi står varandra väldigt nära, så klart, och har en väldigt öppen och ärlig relation. Vi kan göra saker på tu man hand och tillsammans utan problem. Vi litar på varandra till 100.
Men nu är det så att jag varit i en annan stad med vår unge under cirka 6 veckor pga jobb. Under denna tid har vi knappt träffats då det är ganska långt och kostar väldigt mycket att åka.
Under den här tiden har min sambo ingått med en ny tjejkompis i princip dagligen och har nästan aldrig tid att ens prata i telefon med mig. Det är alltid jag som måste börja en sms-konversation, ringa osv. När jag frågar varför han inte svarar när jag ringer så är det nästan uteslutande för att han varit med den här tjejen.
När jag var hem över en dag så verkade det som att han hellre ville vara med henne än oss.
Jag börjar känna att vi kommer i andra hand, och att hon är viktigare.
Jg tror absolut inte att det är något mellan dom, han skulle aldrig vara otrogen. Det är mer känslan att familjen inte kommer först.
Höromdagen så kunde han inte ens tala om för mig att han skulle sova hos henne, utan pratade runt allt som om han skulle vara hemma.
När jag tillslut fick reda på att han inte alls var hemma utan hos henne ledde det till det största bråket vi någonsin haft.
Hennes pojkvän verkar också tycka det är jobbigt att dom umgås så mycket.
Jag känner att dom kanske kan vara med varandra lite mindre och kanske ses lite då och då på en fika, när man ska göra nåt speciellt och så vidare. Inte varje dag, ligga i soffan och kolla på tv och sova över.
Det här blev jättelångt, men jag skulle vilja höra tankar från andra. Är jag knäpp som känner mig nedprioriterad? Jag tänker främst på vårt barn som han inte ens bemödar sig att fråga hur han mår utan glömmer bort oss och är med sina vänner/vän.
jag vill absolut inte att han ska säga upp bekantskapen med henne, mer bara tagga ner lite och inte umgås så himla mycket så han glömmer son familj.