• Anonym (...)

Är bjuden på fest, men får ta med egen mat och dryck..

Min vän har ingen bra ekonomi och har bjudit in till fest. Hon har skrivit i inbjudan att man gärna får ta med nått att äta och dricka, eller så kan hon fixa nått om man ger henne pengar. Mig gav hon erbjudandet att bjuda på mat om jag hjälper henne att städa lägenheten inför festen..

Hur skulle ni reagera på en sån inbjudan?

• Svar på tråden Är bjuden på fest, men får ta med egen mat och dryck..
  • Anonym (Rickard)

Helt OK, då vet man vad som gäller.

Man kan ju vilja ha fest fast man har tight ekonomi.

• Anonym (H)

Kul!

Ekonomin borde inte styra om man vill träffa och ha kul med sina vänner, knytkalas är bara kul och bra att det är tydligt redan i inbjudan så inga missförstånd sker.

Jag skulle själv tagit med så de räcker till mig + fler så att andra kan få en smakbit eller hon spara om hon vill

• Anonym (...)

Det är en födelsedagsfest. Förväntas det att man köper present också, även om man inte blir "bjuden" på festen?

Är jag sniken när jag tänker såhär?  

• Anonym (12)
    Anonym (...) skrev 2016-05-28 19:43:57 följande:

Det är en födelsedagsfest. Förväntas det att man köper present också, även om man inte blir "bjuden" på festen?

Det skulle jag ha gjort om denne fyller år
  • Linnis92

Helt ok! När vi har haft fest har vi sagt att man får ta med sig det man vill grilla och dricka så har vi stått för resten :)

• Anonym (Rickard)
    Anonym (...) skrev 2016-05-28 19:43:57 följande:

Ja, det tycker jag du är.
  • Fru Ve

Det låter OK, hon är ju ärlig med hur det är. Och man ska inte behöva skämmas över dålig ekonomi. Dock skulle jag bara ha köpt en symbolisk present typ en billig blomma.

• Semesterfamiljen

Låter helt normalt eftersom hon redan från början sagt "vad som gäller". Jag hade tagit med mig lite plockmat, presentfix och present också.

Självklart kan man ha fest även om man har tight ekonomi.

• Anonym (korkat)

Förstår inte hur man kan bjuda folk på fest sen ber man dom ta med sig allt själv.

• Holma
    Anonym (korkat) skrev 2016-05-28 20:06:39 följande:

Förstår inte hur man kan bjuda folk på fest sen ber man dom ta med sig allt själv.

Fest betyder inte att man blir bjuden på mat o dryck
Svar på tråden Är bjuden på fest, men får ta med egen mat och dryck..