• Fiiaaa

    Manduca tips

    Min 6-månaders tjej gillar inte manducan. Har aldrig gjort. När hon var mindre och vi provade hade hon ansiktet rakt in mot mig och skrek i högan sky. Då tänkte jag att det skulle bli bättre när hon blev lite större och stadigare. Men hon är så himla nyfiken och ska alltid kolla på allt och blir jättefrustrerad när hon inte ser så mycket som hon skulle vilja. Sitter och vänder på huvet hela tiden och vrider hela kroppen och krånglar. Känns så surt, hade sett fram emot att ha henne i den fina som vi fick i present innan hon föddes. Har provat att bära på höften men ingen större skillnad. Ryggen har jag inte vågat mig på att testa än. Skulle helst vilja ha henne framåtvänd, tror hon skulle digga det mer, även om det väl inte är ergonomiskt riktigt. Nån som känner igen sig eller har några tips att ge? Sätt att få henne att gilla selen? Annan sele med bättre utsikt?

    Kan tillägga att liggdelen till vagnen fick vi byta ut betydligt tidigare än de sex månader jag tänkt (ja, eller vi kämpade väl på fram till dryga fem månader, men eftersom det oftast slutade med att jag gick och bar en nyfiken 7-kilosklump på armen samtidigt som jag drog en tom vagn gav jag upp). Det är inte alltid lika lätt som man tänkt sig...

  • Svar på tråden Manduca tips
  • Carambolan

    Prova en ergobaby 360. Den har ett framåtvänt läge som är helt ok för barnet, men helt bekvämt för bäraren blir det inte eftersom barnets tyngdpunkt flyttas bort från kroppen.

  • Fian88

    Finns en väldigt bra grupp på Facebook som heter Bärsjalar (mycket selar också), där kan du få massa tips och idéer:)

Svar på tråden Manduca tips