• Stolt Farsa
    Äldre 29 May 14:02
    9247 visningar
    17 svar
    17
    9247

    Köper ni "vanliga" kalsonger till era barn?

    Jag storhandlade på H&M idag för min femåriga son håller på att gå över till en större storlek. Jag köpte tre paket kalsonger men när jag kom hem så visade det sig att det inte var boxerkalsonger utan vanliga. Jag själv använder bara boxerkalsonger.

    Hur tycker ni? Köper man fortfarande kalsonger som inte är boxer? Eller är det otänkbart för er?

  • Svar på tråden Köper ni "vanliga" kalsonger till era barn?
  • Kuddeb­arn
    Äldre 29 May 14:31
    #1

    Nu har ju inte jag något barn, men jag hade köpt boxerkalsonger och jag själv använder också bara det. Skulle aldrig använda ''vanliga'' kalsonger, så fult.

  • Anonym (C)
    Äldre 29 May 14:40
    #2

    Köper bara boxer till mina pojkar. Snyggare och skönare.

  • Äldre 29 May 15:43
    #3

    Har alltid köpt det barnen tycker är bekvämast. Sonen tyckte alltid bäst om vanliga kalsonger, men när han var ca 8 år kunde vi inte längre hitta vanliga kalsonger i hans storlek så då fick han gå över till boxer. Det tog honom lång tid att vänja sig, klagade på att de kasade upp på låren under byxorna. Han har så smala lår att det slutade med att jag fick sy in kalsongerna i låren för att de skulle sitta åt.

  • Äldre 29 May 15:46
    #4

    Vanliga kalsonger kör vi med. Vår 3-åring är så himla smal och måste alltid ha smala
    Brallor för att de inte ska åka av. Ett par boxer under det blir bara knöligt och bökigt.

  • Äldre 29 May 16:21
    #5

    Min son på 5 år har både vanliga kalsonger och boxer. Han väljer själv i garderoben vad han vill använda.

  • Stolt Farsa
    Äldre 29 May 17:22
    #6

    Tack för svar, lite spridda skurar m.a.o.

  • Äldre 29 May 17:23
    #7

    Våra vägrar annat än boxer, så det får det bli.

  • Äldre 29 May 19:04
    #8

    Sonen är 4,5 år o har båda varianterna o växlar mellan dem.

  • Äldre 31 May 20:37
    #9

    Har både och till min son.

  • Äldre 31 May 21:17
    #10

    Många småpojkar i min omgivning föredrar vanliga kalsonger och det blir ett problem när de kommer upp i stl över ca116 då det knappt finns vanliga för skolpojkar.

    Här har pojken alltid haft boxer o när jag råkade köpa vanliga hamnade de i lillasysters låda. Båda barnen var eniga om att de var trosor. Coola trosor med transformers...

  • Anonym (nn)
    Äldre 31 May 21:58
    #11

    Vår 3-åring har bara boxerkalsonger och det är nog vad jag kommer att köpa framöver också så länge han inte önskar något annat. Han är väldigt smal så det är bara bra med lite extra tyg så byxorna sitter uppe bättre.

  • Äldre 31 May 23:17
    #12

    Köper bara boxer för att jag tycker de vanliga är så fula. Men han fick ett jättepaket med vanliga av någon släkting. Sonen är 7 åt och bryr sig inte det minsta vilken sort han tar på morgonen.

  • Äldre 1 Jun 13:28
    #13

    Bara boxer till 5-åringen


    Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Äldre 1 Jun 13:33
    #14

    Bonusonen (5år) har både och väljer själv vad han vill ha ur garderoben.
    Han väljer att använda båda sorterna.

  • Thu 5 Mar 2020 21:53
    #15
    Anonym (C) skrev 2016-05-29 14:40:14 följande:

    Köper bara boxer till mina pojkar. Snyggare och skönare.


    När jag var 13 ville jag ha boxers för alla andra killarna i omklädningsrummet hadde boxers jag också :D
  • Sat 11 Mar 2023 08:12
    #16

    Jag använder mest ?vanliga? alltså briefs. Mina söner som är allt mellab 9-16 använder både briefs och boxer 

  • Anonym (Välje­r själva­)
    Sun 12 Mar 2023 22:39
    #17
    +1

    Mina söner pendlar helt själva mellan vilka dom än vill använda -V kallingar eller box'er.

    Men dom har ju haft sen dom var Pjuklarv- små, bara använt v- kalsonger..
    Och börjar igen efterhand som vi handlar nya när dom slits ut och går sönder i trådarna sen så köper vi enbart boxerkallingar bara åt dom, dom är ju stora grabbar nu *V- kallingar använder bara bebisar" quotes från min äldsta son när vi har snackat om saken^

Svar på tråden Köper ni "vanliga" kalsonger till era barn?