• 052014m

    Provera - mens - när ägglossning?

    Hej!

    Jag har läst i alla provera-trådar jag kunnat hitta men blir tyvärr inte klokare. Jag har av oförklarlig anledning i stort sett ingen mens. Var ca 5 år sedan den kom på regelbunden basis, fick en gång för tre år sedan efter provera-kur och blev sedan gravid året efter. Har alltså ett barn på lite drygt ett år men mensen har inte kommit igång efter henne. Kontaktade därför samma läkare och fick provers utskrivet, åt i 10 dagar och fick mens samma dag som kuren avslutades, detta var igår.

    Min fråga är, finna det något logiskt sätt att tänka när en ev framtida ägglossning kan tänkas ske?

  • Svar på tråden Provera - mens - när ägglossning?
  • Cyanea

    Tror tyvärr inte det :( Ingen direkt "mall" i alla fall. Tanken är väl att i den bästa av världar få ägglossning som i en "normal" cykel, dvs. ca 14-16 dagar efter mensens första dag. Sen funkar det väl tyvärr inte alltid så. Jag tycker att du kan höra av dig till din gyn och fråga. Sen kan du ju även använda ÄL-tester. Ska du testa länge kan du köpa billiga stickor. Känns det tryggare med digitalt kan du börja använda det när strecken på stickorna börjar bli starkare.

    Lycka till!  

  • Newbie84

    Min gyn sa att jag ska ta ältest 10 dagar efter mensens första dag och fram till äl eller nästa mens och om jag inte hade någon så ska vi testa med pergotime. Hur går det för dig er?

Svar på tråden Provera - mens - när ägglossning?