Söka ersättning ADD/ADHD
Senaste året har jag haft planer på att studera, vet om att sedan tidigare så har jag haft väldiga problem med min skolgång. Detta gjorde att jag vände mej till Affecta (psyk) och begärde en utredning för ADD vilket hade berättigat mej extra stöd i skolan, detta gjordes i förebyggande syfte.
Utredningen gav mej diagnosen ADD i slutet utav Januari 2016, jag är 25år vid diagnos tillfället. 26år idag.
Hörde utav en arbetskamrat i fredags att om man får en Vuxen diagnos med ADD/ADHD/AD m.m så har man rätt att söka ersättning från sitt försäkringsbolag förutsatt att man haft en Barnförsäkring tecknad på sej.
Hörde med min Mor i fredags om jag haft någon försäkring på mej från barn, vilket jag haft fram tills jag blev/var(?) 25. Hon har haft Unionens försäkring via facket. Jag har kollat upp min barnförsäkring och den täcker ADD!
Nu är det Helg, dom har inte haft öppet än så jag har inte kunnat kontakta dom ännu, men hur går jag tillväga?
Har jag rätt att söka ersättning i efterhand trots ålder?
Jag hoppas Verkligen det, för det kan handla om belopp från 80.000-200.000kr....
Tack på förhand.