• Grizzlie89

    Missfall 2 gånger, kan jag bli gravid igen?

    Jag och min man har försökt få barn sen slutet på 2014, blev gravid i april 2015, men missfall i september 2016, visade sig vara ett missfall efter 5 månader men skedde långt innan men kroppen fattade inte innan september oturligt nog. Sedan blev jag gravid igen i januari 2016, men blev direkt missfall efter någon vecka.

    Sedan dess har vi ej visat plus på stickan, oregelbunden mens tills april, nu är den som vanligt men ännu ej fått bli gravid.

    Min fråga är om ni tror att detta på något sätt är ovanligt eller om det är något fel som vi behöver undersöka?
    eller kan det vara så att det bara tar tid och vi ska vara tålmodiga och vänta x antal månader till innan man går och undersöker?

    Vi längtar så vi kan dö!
    Men känns osäkert om det skulle bli plus igen, för vet vad som kan hända, kommer vara livrädd hela den graviditeten!

    Någon som varit i samma sits eller liknande?
    Kan tillägga att jag är 26 och mannen är 31.
    Är väl ingen ålder? vi har flera år till på oss, eller är vi onormalt gamla för första bebis?

    Känns hopplöst allting...

  • Svar på tråden Missfall 2 gånger, kan jag bli gravid igen?
  • eviz08

    Hej, 

    Antagligen är det inget som helst fel på er, och ni är verkligen inte gamla!
    Som jag har förstått det så kan det finnas väldigt många anledningar till missfall. 
    Jag hade som svårast att bli gravid igen efter ett missfall (detta hade också skett tidigare än vad kroppen reagerade på det), men sen tillslut så blev det ett plus. 
    Ge det lite tid, och åter igen, ni är inte gamla!

  • Rosenlarv

    Hade ett MA och ett tidigt MF innan min första dotter. Blev orolig så klart men har i dag två fantastiska döttrar. Var 26-27 då och i dag 37. Troligen har ditt MA och MF inget samband med varandra eftersom de var så olika. Jag tror säkert att det kommer att gå bra för er att få barn. Efter 3 MF/MA i rad har man rätt till utredning. Du är fortfarande ung. Så styrkekramar till er!

  • Anonym (La)

    Med tanke på att det har gått mer än 1 år utan något resultat så skulle jag rekommendera att ta kontakt med en fertilitetsklinik ändå. (Tror man måste gå via vårdcentralen och få remiss först)

    Det kan ju inte skada att kolla upp läget innan ni fortätter.

  • Marie19

    Jag hade två missfall, båda i vecka 13.

    Jag mådde skit och trodde det var helt kört.

    En månad senare blev jag gravid. Han ligger och sover här bredvid nu och är 10 månader.

Svar på tråden Missfall 2 gånger, kan jag bli gravid igen?