ont i musklerna?
Så var det helg och jag drack några öl.
Bakis i går som attan.
Sen kommer denna muskelsmärtan.
Någon mer som får ont i ryggen axlar med mera.
Ömande muskler dagen efter?
Så var det helg och jag drack några öl.
Bakis i går som attan.
Sen kommer denna muskelsmärtan.
Någon mer som får ont i ryggen axlar med mera.
Ömande muskler dagen efter?
Vad har du gjort då? Dansat? Knullat? Svingat dig från träd till träd? Motat polisbilar med bara kroppen?
Nä inget sånt utan sätt bara i soffan och drack.
Nä inget sånt utan sätt bara i soffan och drack.
Jo jag är tjock får man mer ont i musklerna när man dricker om man är överviktig?
Nä jag satt i soffan hela kvällen.
Det är inte så att du var så full så du somnat i en hög och därför är sjuk i nacke och rygg?
Alkohol påverkar i stort sett alla organ i kroppen. När man dricker alkohol passerar den snabbt ut i blodet genom magsäck och tarm. Kroppen kan bara bryta ner små mängder alkohol åt gången, därför blir man mer berusad om man dricker alkohol snabbt istället för i småportioner över längre tid.
Kroppen hanterar alkoholen som ett gift och arbetar hårt för att göra sig av med den skadliga alkoholen. Om man har druckit mycket blir man bakfull dagen efter. Då kan man känna sig trött, ha svårt att koncentrera sig, ångest, hjärtklappning, diarré och muskelvärk. Att man mår dåligt dagen efter alkoholintag beror på det som händer i kroppen när alkoholen bryts ner. Alkohol är även vätskedrivande vilket bidrar till bakfyllan. Både kognitiva och motoriska förmågan är nedsatt långt efter att man har druckit, därför ska man till exempel inte arbeta eller köra bil dagen efter man har druckit. Förmågorna är nedsatta i minst 18 timmar.
---
Nä detta händer alltid när jag dricker
Jo jag ska nog inte dricka
Synd det är ju så gott