• Zazu01

    4 år och 8 månader mellan syskon

    Det är 4 år och 8 månader mellan mina döttrar , kommer de få nåt utbyte av varandra eller är åldersskillnaden för stor??

  • Svar på tråden 4 år och 8 månader mellan syskon
  • Tecum

    Det beror på individerna snarare än åldern. Om den större kan anpassa sig går det bra.

  • Rocket Mania

    Det går inte att förutspå alls. Vissa syskon leker aldrig och kommer aldrig ha kontakt när de är vuxna medan andra är supertajta. Och båda versionerna finns oavsett åldersskillnad.

    Mina barn är 8, 11 och 13. De leker bra i alla olika konstellationer och har definitivt glädje av varandra. 13-åringen och 8-åringen äter middag tillsammans just nu. De pratar och skrattar och har jättemysigt Hjärta

  • annieh897

    Det är sju år mellan mig och min syster. Vi har alltid stått varandra nära och definitivt haft utbyte av varandra hela livet.

  • Miew

    Mina flickor är 11,5 och 7. Just nu denna sekunden är de sams. För en timme sen var det världskrig. Det växlar dag till dag, men älskar varann gör de
    Min syster är 21 och jag 33, vi är väldigt nära och pratar ofta. Tyvärr så umgås vi inte så ofta då hon bor i London...

  • JolineElin

    Det är 14 år mellan mig och min storasyster. När jag var liten var hon mer som en extramamma och jag älskade att vara med henne. Sen när hon fick barn (då var jag 11år) blev dom som mina småsyskon. Nu har jag själv två små och jag och min syster är tajtare än någonsin! Så enligt mig, NEJ åldern på syskon spelar ingen roll. Det blir vad man gör det till :)

  • syntharen

    Det kommer vara över 6 år mellan min första son och min andra när han kommer i september. Vi hade ju velat ha kortare tid mellan men naturen ville visst annorlunda... Hur som helst, jag tänker att dom kanske inte kommer leka så mycket tillsammans som barn men att dom kommer ha varandra när dom blir vuxna. Jag är yngst av mina syskon, 6,5 år yngre än min bror och 8,5 år yngre än min syster. Som barn lekte dom med mig men mer med varandra. Nu som vuxna (jag är nu 37) är vi som bästa vänner alla tre.

Svar på tråden 4 år och 8 månader mellan syskon