Vart kan man köpa billiga barnvagnar?
Tjena!
Är det nån som har nåt tipps vart man kan hitta billiga barnvagnar?
Nån som har beställt på nätet från typ Tyskland/Kina eller nåt!
Tacksam för svar
Tjena!
Är det nån som har nåt tipps vart man kan hitta billiga barnvagnar?
Nån som har beställt på nätet från typ Tyskland/Kina eller nåt!
Tacksam för svar
Billiga och billiga.. frågan är om du vill ha vad du betalar för. Svenska säkerhetsnormer är aningen högre än t ex tyska, för att inte tala om kinesiska, så vill du ha en säker vagn till ditt barn så rekommenderar jag definitivt inte att du köper direkt från Kina. Men om du vill köpa från Tyskland finns det massor av siter, frågan är bara om det är värt det om/när vagnen går sönder..
Prova dessa (de har bara vagnar av kända tillverkare dock):
www.babyland-zeller.net
www.babyonlineshop.de
www.babykaufhaus.com
www.pingpong-online.com
Goda kunskaper i tyska rekommenderas
www.kidsroom.de finns en engelsk site också.
här kommer du billigt undan med en riktigt fin barnvagn. enjoy.
www.blocket.se/view/5708657.htm&l=0&c=1&city=0
När vi skulle välja vagn funderade vi på att importera själva eller köpa något importmärke, men kände till slut att det kändes säkrare att välja ett gediget märke med gott rykte. Vi valde till slut Brio.
För att få ner priset valde vi förra årets modell (eftersom vi köpte i december -05 blev den en -05:a), otroligt snygg och till halva priset mot -06:orna. Trots att den var ny från fabrik.
Vi är fett nöjda, och till skillnad från att köpa direkt från Tyskland känner vi och trygga när det kommer till garanti och service om det skulle behövas.
Barnvagnsprat låter läskigt likt bilprat.
tvillingfarsa: jag vet! det är skrämmande! jag är rädd för barnvagnar numer. och ännu räddare för tjejer som står och jämför.
Ja fy fan.. tyckte det var hemskt när vi skulle börja kolla på barnvagn. Man ser en fin vagn uppställd i affären, den ser bra ut den tar vi. Kollar på prislappen, inte farligt alls. Sen ser man en liten liten skylt uppsatt på väggen: "Priset avser exkl hjul". Eh okej..? Hjulen kostar tydligen 1295:- extra. Finns inga standardhjul som ingår, för SJÄLVKLART köper ju folk barnvagnar utan hjul. Sen pratar man med en säljare som informerar en om att priset visserligen avser just den vagnen, fast inte i det där utförandet, just den vagnen är extrautrustad med finare ligginsats - 495:- extra - och solskyddet är faktiskt värmedeflekterande, BARA 995:- extra. Och så har den här uppställda modellen vändbart handtag - 595:- extra - samt trådkorg istället för tygkorg - 395:- extra. Sen kollar säljaren på en som om man vore världens idiot som inte fattar att priset som står på vagnen självklart inte avser just DEN vagnen, utan enbart den vagnen i STANDARDUTFÖRANDE, för HUR skulle någon komma på tanken att DET priset verkligen avsåg DEN vagnen, hrmpf..
Tack och lov var min fru lika kostnadsmedveten som jag, och blev precis lika förbannad. Såg dock ett flertal killar vilka inte hade lika förstående damer med sig..
-Men för helvete, den kostar ju som en bättre begagnad BMW!?
-JAG VILL HA DEN ÄR JAG INTE VÄRD DEN VAGNEN BUÄÄÄHÄÄÄ DU ÄLSKAR INTE MIG BUÄÄHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ..
Vi åkte till Happyland i Svinesund, drar man bort bensinen blev det ca 1500:- billigare att köpa samma vagn som i Göteborg. Plus att man kan pruta litegrann om man är slängd i käften. Kolla på www.happyland.se