• MackeSlutanu33

Ringer Polisen mig?

Hej!

Har under de senaste dagarna blivit uppringd av dolt nummer, ett i tisdags och två idag ( onsdag ). Undrar om det kan vara polisen, inte för att jag har varit med i några kriminella aktiviteter. Men man blir ju lite orolig.

Har inte svarat eftersom jag inte haft på mig mobilen på de olika tillfällerna. Kan tillägga att jag inte är 18 om det har någon som helst betydelse. Vem är det som ringer mer? om det inte är polisen vem är det då? :O

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-06-01 18:11
    Lägger till att det har varit på morgonen. Efter 08.00 men inte senare än 09.00.

• Svar på tråden Ringer Polisen mig?
  • Coccolina
    MackeSlutanu33 skrev 2016-06-01 18:08:20 följande:

Hej!

Har under de senaste dagarna blivit uppringd av dolt nummer, ett i tisdags och två idag ( onsdag ). Undrar om det kan vara polisen, inte för att jag har varit med i några kriminella aktiviteter. Men man blir ju lite orolig.

Har inte svarat eftersom jag inte haft på mig mobilen på de olika tillfällerna. Kan tillägga att jag inte är 18 om det har någon som helst betydelse. Vem är det som ringer mer? om det inte är polisen vem är det då? :O

Jag jobbar för en organisation som har volontärer på vissa event, då jag inte är en kontaktperson så ringer jag med dolt nummer när jag ringer volontärerna för att stämma av att de fått scheman osv eftersom de ju annars ringer upp mig vilket de inte skall om de har frågor. 

Har även ringt med dolt nummer när jag ringt ex när man bråkat osv... (barnslig jag vet...) 

Vet vissa telefonförsäljare som ringer dolt eftersom de appar som annars blockar dem inte kan göra det lika lätt om de är dolt nummer.

Så finns MÅNGA som skulle ringa med dolt nummer. Polisen däremot ringer med öppet nummer. (iallafall min erfarenhet) 

Varför skulle polisen ringa dig annars om du inte gjort något??

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Coccolina

och nej 46 är inte att vara 18... så antar du inte menar att du är omyndig... 

• MackeSlutanu33
    Coccolina skrev 2016-06-01 18:15:59 följande:

Jag jobbar för en organisation som har volontärer på vissa event, då jag inte är en kontaktperson så ringer jag med dolt nummer när jag ringer volontärerna för att stämma av att de fått scheman osv eftersom de ju annars ringer upp mig vilket de inte skall om de har frågor. 

Har även ringt med dolt nummer när jag ringt ex när man bråkat osv... (barnslig jag vet...) 

Vet vissa telefonförsäljare som ringer dolt eftersom de appar som annars blockar dem inte kan göra det lika lätt om de är dolt nummer.

Så finns MÅNGA som skulle ringa med dolt nummer. Polisen däremot ringer med öppet nummer. (iallafall min erfarenhet) 

Varför skulle polisen ringa dig annars om du inte gjort något??

Blir bara nojjig eftersom jag läst att polisen ringer med dolt nummer. Dock så fick jag ett brev några månader sen om att någon orginisation ville ha information så de skulle ringa mig. Minns inte om det stod att de skulle ringa med dolt nummer och så ofta dock, lär ju komma ett samtal imorgon med.
  • äldreochklokare

kolla genom "vem ringde" om du kan se om det står vems nummer det är. Det gör jag ofta

• MackeSlutanu33
    äldreochklokare skrev 2016-06-01 18:34:30 följande:

kolla genom "vem ringde" om du kan se om det står vems nummer det är. Det gör jag ofta

Gick inte eftersom nummret är dolt.
  • Coccolina
    MackeSlutanu33 skrev 2016-06-01 18:18:44 följande:
    Blir bara nojjig eftersom jag läst att polisen ringer med dolt nummer. Dock så fick jag ett brev några månader sen om att någon orginisation ville ha information så de skulle ringa mig. Minns inte om det stod att de skulle ringa med dolt nummer och så ofta dock, lär ju komma ett samtal imorgon med.
    Det brukar inte stå att man ringer med dolt nummer...
    Du får väl helt enkelt svara så vet du sen!
  • äldreochklokare

många företag ringer också med dolt, men oftast, det som jag fått iaf, från kommunen, tex barnens skolor. 

• äldreochklokare
    MackeSlutanu33 skrev 2016-06-01 18:47:15 följande:
    Gick inte eftersom nummret är dolt.
    ah, jag läste lite för snabbt. Trodde bara att det var att du inte ville svara för att du inte visste :) 
  • IsDimma

Kan vara allt från polis till apotek till olika företag till sjukvården. Osv.

• flygrl

Får också samtal då & då från dolt nummer men har aldrig tänkt "oj hjälp det måste va p o l i s e n!". Min tanke brukar va "f*****g försäljare, lämna mig ifred!" :P

Svar på tråden Ringer Polisen mig?