• neila

Vätska i buken hjäääääälp!!!!

Hej!

Jag var hos gynekologen igår. Han gjorde en gynekologisk undersökning och med hjälp men gyn ultraljud kunde läkare se vätska. Han sa att det inte såg farlig ut och att jag skulle komma tillbaka om tre månader och se om denna vätska har minskat eller försvunnit. Kollade på nätet och sökte efter vätska som samlas i buken och har bara hittat farliga saker. Har inte hittat att denna vätska kan försvinna av sig själv! Hur pass farligt är det med vätska i buken? Har inga problem med magen eller svullen magen inga av dessa symptom. Jag fick barn för nästan ett år sedan (vaginal förlossning) och allting gick bra, kan det ha en koppling? Vad kan denna vätska komma ifrån? Och vad är orsaken till denna vätska? Är livrädd, vet inte hur jag kan leva med denna oro i tre månader till? Har läst om ascites mm.  Har någon varit med om något liknande? Mycket tacksam för svar

Mvh Nnn

• Svar på tråden Vätska i buken hjäääääälp!!!!
  • Krinna1

Jag hade vätska i buken bakom livmodern ihop med feber, diarré, trötthet och hudutslag och kraftiga blödningar.

Vätskan försvann efter ca 10 veckor. Fick massa olika antibiotika under tiden osv. Var på ultraljud 1-2 grr i veckan. Hade väldigt ont i magen.

Jag hade en blödning ifrån buken eller äggstocken eller båda två, som gav en infektion :/

• neila

Oj då! Jag har varken feber eller blödningar, gynekologen upptäckte vätskan med hjälp av vaginal ultraljud. Hoppas att du mår bättre idag. Tack för ditt svar

• Teg

Jag hade också vätska i buken vid ett VUL, men enligt min gynekolog var det inte en farlig mängd (de mäter ju den på något sätt via ultraljudet). Han sa att det kunde ha varit en cysta som gått sönder. Antagligen var det inte en stor mängd vätska, det är när det blir jättestora mängder som det blir farligt. 

Svar på tråden Vätska i buken hjäääääälp!!!!