• Preggo87

BIM 8/6-2016

Jag är 29 år med en pojkvän som är äldre än mig (43 år). Vi längtar båda efter barn och kan inte se vårt liv utan barn. Jag har alltid nojat för att inte kunna bli gravid (helt utan orsak egentligen). Jag har ätit p-piller sedan jag var 13 år och slutade äta p-piller för ca 1 år sedan (tror jag, kan möjligtvis vara längre). Nu vill vi gärna försöka bli med barn, det är bådas högsta önskan och det som saknas oss i livet :) min pojkvän har svårigheter med att komma i mig, men det har gått bättre senaste tiden. Jag hade min senaste ägglossning 25/5 (enligt WomanLog appen som jag fyllt i sedan i slutet av januari - som jag tror stämde då jag fick typiska äl-känningar och seg, genomskinlig flytning ala "rå äggvita"). Jag har i regel mens i 6 dagar och har en 29 dagars cykel.

Vid senaste äl (25/5) hade vi sex båda dagarna innan. Den 23/5 kom han inte i mig, utan på mig. Vi försökte föra in sperman i min vagina med fingrarna, men jag vet inte hur bra det lyckades. Den 24/5 hade vi sex igen och då kom han i mig! :D jag blev löjligt jävla glad när han sprutade i mig.

Sedan dess har jag haft känningar/stickningar i slidan/äggstockarna vissa dagar. Jag har såklart googlat runt som en galning och läst om alla andras symtom - illamående, ömma bröst och att de bara var helt säkra på att de var gravida och ofta också testat och plussat flera dagar innan bim.

Jag har inga speciella symtom. Har haft huvudvärk en del dagar, druckit mycket/kissat mycket, vaknat vissa nätter utan anledning, lätt illamående vid bilåkning en del ggr - men dessa känner jag att de säkert bara beror på värmen.

Jag känner mig jättesvullen om nedre delen av magen, kan inte avgöra om blodådrorna på brösten är synligare än vanligt (har väldigt ljus hud) men brösten känns tunga - dock ej ömma (har väldigt okänsliga bröst i vanliga fall och de är inte ett dugg känsliga nu heller).

Jag tänkte fel först och trodde jag hade bim 1/6 - och blev jätteglad när mensen inte kom. Tills jag insåg att jag har bim 8/6. Så nu är det en låååång väntan. Jag vill så gärna vara gravid!!! Äter järn och folsyra sedan ett par veckor tillbaka, har undvikt koffein och alkohol helt sedan innan äl.

Någon mer som har bim 8/6-2016 som vill följas åt? Är jag ensam om att vilja vara gravid men är helt symtomfri? Har jag någon chans att vara gravid?

Jag är lite rädd att min pojkvän har dåliga spermier :( han och hans ex fick aldrig barn (under ca 7 år tillsammans, utan att använda p-medel)... så mycket som jag oroar mig för nu! :'( Drömmer om att få överraska honom med att visa ett positivt gravtest med ett plus ???

29 år, första barnet - tredje försöket
  • Svar på tråden BIM 8/6-2016
  • kiwi89

Hejhoppas d får ett positivt test sen. Jag ska ha mens på fredag och jag hoppas också att jag ska vara gravid. Har haft ont i magen dom senaste dagarna. Vill testa mig redan nu men de är ju lite för tidigt :-/ hur går de för dig?

• Preggo87

Det gick inge bra. Ville så hemsk gärna vara gravid och trots att jag inte hade några symtom började jag tänka att kanske, kanske kunde jag vara gravid ändå.

Men nej, i lördags kväll fick jag en brunaktig flytning/blödning - som jag innerligt hoppades på var en nidblödining...

Men under natten kom mensen :(

Så nu väntar jag på ägglossning ca den 17/6 (har då nästa bim 1/7).

Jag hoppas verkligen att du får plussa på fredag!

• kiwi89

Nej va tråkigt... hoppas du får ett plus nästa gång. Så jobbigt med min son hade jag oskyddat sex en gång och blev gravid men nu verkar de smått man måste kämpa hela tiden :(

Jag gjorde ett test på morgonen men fick negativt, men de är ju inte fredag än så hoppas de va därför. Vill verkligen att de ska va positivt.

• Preggo87

Jag håller verkligen tummarna för att du plussar nu - och att jag plussar nästa bim 1/7 <3

• kiwi89

Tack, inte fått mens än och ena bröstet gör ont när man klämmer. Bad killen köpa graviditet stav imorgon om jag inte fått mensen än. Så hoppas så in i norden att mensen inte kommer och att de blir positivt.

Du får berätta hur de går om du vill sen den 1/7 :) hoppas ni får plus då.! Skriver gärna med dig mer. :)

Svar på tråden BIM 8/6-2016