• Anonym (knäckt till tusen)

herpes typ 1 i underlivet

Blev smittad av herpes typ 1 av mitt ex för många år sen (1999). Han hade munherpes, och jag blev smittad av det till mitt underliv. Förhållandet med honom tog slut för 4,5 år sedan. Och jag har fått återfall av detta ca 1 gång per år. Senast nu för 1 v sedan. 
    Saken till detta är att jag har gett upp att hitta en ny pojkvän som kan acceptera min herpes. Jag har dejtat en hel del (dock aldrig haft sex men någon på dessa 4,5 år som singel). Och det handlar om att jag blivit så fruktansvärt bemött när jag berättat min situation. Jag har alltid väntat tills det känns rätt att prata, och alla har vänt mig ryggen till. 
    Jag känner mig så äcklad av detta och mår skit dåligt. Har fått inse att jag inte kommer hitta någon som kommer acceptera detta.
    Jag kommer få leva ensam och gå runt med en äckelstämpel i min panna (känns det som).
    Ena killen som jag dejtade ett bra tag var så go o trevlig på alla sätt o vis. Allt klicka o stämde med honom. När jag berättade detta så skrek han åt mig att jag var  en smutsig hora och han skulle berätta för alla han kände hur vidrigt mitt underliv är pga herpes. - Detta satte såna ärr i min själ.
    En annan kille skrattade åt mig o sa - lycka till att hitta nån stackare som vill ha dig....

Jag mår så jäkla dåligt av detta, går hur kurator regelbundet. Men tycker inte att det hjälper mig någonting.
    Jag HATAR min herpes och vill inget annat än att träffa en kille och känna mig trygg och älskad.

Ni som har underlivs herpes - hur fasen kunde ni skaffa pojkvän? Hur berättade ni?

• Svar på tråden herpes typ 1 i underlivet
  • Anonym (Typo)

Oj! Vilka jävla idioter. Jag fick mitt första utbrott när jag redan varit ihop med min sambo i ett halvår, så det var såklart lite annorlunda. Men han tyckte enbart synd om mig och hade noll problem med hela grejen. Det finns vettiga män!

• Linux1003
    Men herregud! Vad är det för töntar och omogna män du har träffat/träffar? 70 % av svenskar har herpes av något slag (60 % munherpes) och det går alldeles utmärkt att leva med viruset. Jag har munherpes och varit gift i många år. Det vet min fru om och hon har hittills inte blivit smittad eller så kan det ligga latent utan att man vet om det. 

När jag har utslag så har undviker vi kyssar och oralsex. Det handlar om så få dagar när det bryter ut och lite avhållsamhet så funkar det för alla parter och även för dig. Jag tycker att du ska avdramatisera det hela framförallt för dig själv att det att det är inte pesten du lever med och en folksjukdom. Man kan tom vara smittad vid födseln och det är ingenting man kan rå för. 

Så återigen tänk på att majoriteten har det och ryck upp dig. Jag lovar att det finns vettiga killar som accepterar dig som du är. 

Ja jag ska försöka tänka om och inte se på det hela så otroligt negativt. 
    Men blir lätt så när man fått sånt slängt i ansiktet om att man mer el mindre är äcklig....
    Jag hoppas att jag finner en kille som tar detta med lugn o ro. Men svårt... har letat i flera år o dom goda verkar vara sällsynta.

• oskarlsson

Hoppas jag inte är OT nu men jag kan inte förstå hur en kille kan vara trevlig under en längre tid för att sedan agera som ett jävla svin när du berättar att du har en sjukdom.
    Min känsla är att du bara haft otur och träffat idioter. 

mm jag tror det med
    har läst massor om herpes 1 och det är ju fasen mer vanligt än vad vi tror....
    men folk vet nog inte om det o det som man inte känner till är väl skrämmande.

• Anonym (Kille)

Jag har haft det i ca 18-19 år nånting. Jag kanske har haft tur, men jag har fått otroligt lite negativ feedback från tjejer. Jag har fått otroligt lindrig herpes, får väldigt sälan utbrott (typ var 5e år) och väldigt lite blåsor, typ några dagar så är de borta.

Lite avhållsamhet under tiden räcker. Jag tror du haft makalös otur med dina killar. Det är ju dessutom rätt stor chans att de redan har viruset i nån form.

Det kanske är något med hur du lägger fram det för killarna? Berättar du det innan ni har haft sex? Deras reaktioner verkar väldigt omogna, det låter ju nästan som att du fått hiv.... men du är ju ingen duvunge så jaga antar att inte de är det heller.

Svar på tråden herpes typ 1 i underlivet