Är livet ens värt leva om man är så ensam?
Jag är en tjej i 30 års åldern som känner mig så fruktansvärt ensam , jag har en nära vän jag umgås med ca varannan vecka och hon är verkligen mitt allt. Utöver de har jag ingen kontakt med min familj sen tonåren, jag har inga släktingar kvar. Aldrig träffat mina kusiner. Mormor, morfar, farmor och farfar är döda sen över 20 år tillbaka. Jag träffa dom aldrig under uppväxten heller max 3 ggr såg jag mormor och morfar. Inga kusiner jag vet om. Är ensam på julafton o nyår /midsommar (tack o lov inte födelsedagar då min vän alltid tagit ledigt för att umgås med mig) om jag inte har partner vid de tillfället (hänt några ggr) annars helt ensam. Håller på försöker komma in på högskolan men svårt när betygen inte räcker till, gjort högskoleprovet 4 ggr men höjdes inte. Allt känns så hopplöst. Gått på både antidepressiva och benzo liknande mediciner som hjälper tillfälligt sen slutar dom fungera efter ett par år. Haft samma psyklog i ca 8 år.
Ska livet vara såhär ensamt? Jag blir så avundsjuk på alla som har så många vänner, dom reser utomlands, går på fik , skojar o festar osv, jag har aldrig haft så. Jag går mycket med vovven ute i naturen, jag försöker må bra. Jag söker jobb men svårt när man inte har utbildning (varit sjukskriven innan många år) De värsta är nog ensamheten.. Känns som åren går o jag får aldrig de där livet andra har. Alla andra har familj som dom träffar, har middag med dom, åker på roliga saker på sommaren eller så ringer ens mamma ibland o frågar hur man mår, så har aldrig jag haft de. De här dödar mig verkligen inombords år efter år! Jag klarar inte mer!!!