• Opheliasmamma

Tips till 30 årsfest

Jag fyller 30 om några veckor. Ska ha en 30 årsfest för familj och vänner (barnfritt då det kommer drickas alkohol) nästa lördag på vårat landställe men har 0 fantasi på vad man kan göra... Någon som har tips?! Vi ska ha fördrink, grilla, disco och basta sen på kvällen för de som vill. Det är en bit ut i skogen så det finns ingen möjlighet att åka in till stan och fortsätta. Men jag är rädd att det ska bli långtråkigt under dag. Sen vi blir ca 20 pers!

• Svar på tråden Tips till 30 årsfest
  • ostpaj

På en 30-års fest jag var på fanns det tipsrunda! Hur kul som helst. Alla frågorna handlade om personen som fyllde år. Allt från vilken skola den INTE gått på, vilken favoritfärg personen hade, favoritmat, hur många ggr den rest till ett visst land osv.

Sen var det musiktävling. Vi blev indelade i grupper. Bra sätt att träffa nya och mingla med de man kanske annars inte pratat med. Hon spelade upp 1-3 sekunder på en låt, skulle man skriva vad det var.

I båda dessa fanns sen em vinnare som fick ett (billigt) pris :)

• ostpaj

På Ica köpte jag förra året 5 kamp. Ena pinsamma grejen efter den andra att göra. På baksidan stod det vilka grenar som ingick. Man skrattade av bara beskrivningen. Ett ex var att man har ett snöre runt midjan och mellan benen hänger ngn boll som du ska skjuta iväg så långt som möjligt. Du får inte använda händerna. Kan ju bara bli en skrattfest när folk står i rad och försöker jucka iväg en boll ;)

Tyvärr är kartongen fortfarande oöppnad då förra året regnade bort.

• ostpaj

Hittade det här på lekarkivet.se

Rita ut eller märk med snöre ut en lekplan som är ungefär 4*4m. Alla deltagare fäster uppblåsta ballonger vid varje fotled i lagets färg och sedan ska man försöka ha sönder motståndarlagets ballonger. Den som fått båda ballongerna trasiga lämnar planen.

Kanske kan funka när ni är ute på landet. Alltså, att det finns plats.

Även finn fem fel ute i naturen. Du får gömma, lägga ut konstiga saker som folk får leta efter. Åååh va kul med massa somriga lekar! Jag fyller år i januari :'( en annan lek var ju det där med att slå minst antal slag och få ner en spik i en planka. Kan ju vara kul för barnen att tävla. Och så kan du ju ha små stationer, så får folk göra i egen fart, eller när de börjar ha tråkigt ;)

• ostpaj

Jahaaa, barnfritt läste jag nu. Jaja, kan ju vara kul iaf! Läste att skulle vara barn med :p men kan ju vara kul med spiken i plankan. Majoriteten vaknar nästa morgon med blå tumme :p

• Vinterliljan

Be en kompis eller familjemedlem skriva ihop frågor om dig till en tipsrunda. Det ska vara roliga frågor! Lotta ut ett förstapris, t ex 1 kg godis eller liknande.

Spela kubb, brännboll eller liknande.

• ostpaj

Brännboll med shottar vid varje kona, har jag hört. Haha

• MissNastrax

Vi brukar köra musik quiz alltså man hör en snutt på en låt (oftast början) så måste man kunna sjunga refrängen.. man får totalt hjärnsläpp ibland och ställer sig upp så jävla snabbt och börjar yla så stolen flyger ^^

Svar på tråden Tips till 30 årsfest