• Syster86

Magsmärtor

Hejsan. Jag har haft magsmärtor i 2-3v, känns som mensvärk fast värre. Berättade för en kompis som sa på skoj "är du gravid?". Nä det tror jag inte sa jag. Jag och sambon har försökt i lite mer än 2 år för ca ett halvårsen fick jag hjälp med tabletter som skulle ge regelbunden mens, hade typ 2-4 per år innan. Mensen kom igång som den skulle men sen började jag slarva och mensen uteblev. Trodde det berodde på slarvet men efter kompisens kommentar köpte jag ett test och imorse gav det positivt svar.

Men smärtorna... har läst att det är vanligt med smärtor för att nåt börjar växa typ direkt, men det står oftast att de smärtorna inte gör så ont. Så nu har jag börjat noja om det kan vara ett missfall? Har dock inte fått nån blödning eller så. Ska givetvis kontakta barnmorska så fort jag kan men det är ju lördag så kan väl göra det först på måndag misstänker jag? Har inga gravidsymptom i övrigt - illamående eller ömma bröst eller dyl. Läste att geav testen kan visa positivt i 2-3v efter missfall så kanske har jag varit gravid utan att begripa det och nu fått missfall?

Nån som haft rejäla magsmärtor men fått positivt besked ändå?

• Svar på tråden Magsmärtor
  • Ryui

Kontakta vården. Så där länge bör man inte gå runt med oförklarad smärta i buken. Äter du smärtstillande?

• Syster86
    Ryui skrev 2016-06-04 21:52:54 följande:

Kontakta vården. Så där länge bör man inte gå runt med oförklarad smärta i buken. Äter du smärtstillande?

Nej inga smärtstillande. Ipren brukar funka mot min vanliga mens men funkade inte nu.
  • Ryui
    Syster86 skrev 2016-06-04 21:56:09 följande:

Nej inga smärtstillande. Ipren brukar funka mot min vanliga mens men funkade inte nu.

Då borde du kontakta vården så att du får det kollat. Måste vara jobbigt att ha så ont.

Ipren bör man undvika när man är gravid (eller försöker bli gravid, det påverkar fertiliteten negativt). De brukar rekommendera ngt med paracetamol (tex Alvedon eller Panodil). Hoppas att det ordnar sig till det bästa!
Svar på tråden Magsmärtor