• faline

Svårt

Det känns som att jag provat allt, och som att jag snart ger upp och låter det vara så här. Jag känner mig så hemsk ful, blir äcklad av åsynen av mig själv! Har en lång kamp bakom mig med svåra ätstörningar, har också typ 1 diabetes sedan 2 års ålder. Jag går på behandling för mina ätstörningar sedan ca 12 år tillbaka och detta har jag nu någorlunda god kontroll över.

Men det är som det börjar om igen, och faster jag vet så väl vad som fungerar och inte så är det lockande att börja svälta igen. Desperationen över hur jag ser mig själv och hur jag känner mig är på gränsen att bli för jobbig! Jag skäms! Enligt alla som känner mig är min känsla fel. Dom tycker att jag är fin. Men jag är oerhört skeptisk till detta. Så säger man väl alltid till sina vänner.....

Nej fy nu är det jobbigt!!!!

• Svar på tråden Svårt
  • Schack73

Det låter som du haft ett tufft liv. Eftersom du haft ätstörningar länge borde du veta att din hjärna inte alltid är att lita på. Vänner säger oftast sanningen så lita på dem och fall inte för dina hjärnspöken.

Kom ihåg att du är en jättebra person, du duger som du är och du förtjänar att må bra! <3

Svar på tråden Svårt