• Pco89

    Vi som behöver gå ner i vikt för att få genomföra IVF

    Hej!

    Otaliga Pergotimekurer, sprutor, viktminskningsprogram och krossade förhoppningar om att någon dag få bli kallad för mamma. 

    Jag gick ner i vikt, från 130-79. På min 25-års dag fick jag beskedet att resan varit förgäves. Att långt protokoll inte var menat för mig och att vi vid nästa tillfälle borde köra på det korta. Blåsorna var inte tillräckligt stora och nu var det dags att pausa med inpumpandet av hormoner i min kropp.

    Tar man till mat som tröst så kan ni säkert ana vad som hände. Och här är jag nu.

    Jag behöver gå ner 12 kilo för att kunna få genomföra IVF. 12 kilo är inte mycket jämfört med vad jag har gått ner hittills. Och 12 kilo är inte alls mycket för att få uppnå sin dröm. MEN, detta ständiga hattande upp och ner i vikt eftersom jag inte kan hålla den en längre tid är så extremt påfrestande. 

    Är det någon mer här som behöver gå ner i vikt inför att göra IVF? Där RMC bara går och väntar på att vi ska ringa och säga att jag har nått målvikten och att nu kör vi?

    Ge mig styrka. Jag behöver er...Och behöver ni mig så finns jag här.
  • Svar på tråden Vi som behöver gå ner i vikt för att få genomföra IVF
  • Decibel84

    Kanske inte exakt i samma sits men..

    Efter kurer och inseminationer så var det bara IVF som hägrade.
    Så jag började med LCHF och började tempa med natural cycles, för att känna min kropp bättre och hitta ägglossning..


    Använt mig av menskalendern i flera år men NC visade mig att min ÄL inte alls är då jag trodde.

    Hur som.
    Gick ned 10 kg...ca 5 kg kvar till IVF...Så plussade vi.

    Så jag håller alla tummar jag kan för dig/er. Och du har lyckats gå ned massor en gång, du kan nu igen!


    Viktnedgång ska inte vara tråkigt utan lätt och gott, därför hejjar jag på LCHF

Svar på tråden Vi som behöver gå ner i vikt för att få genomföra IVF