• KateTal

    2 år 4 mån, håller sig?

    Hej. Nu har jag kört några dagar utan blöja när vi är hemma.Han har blöja när vi är ute och när han sover. Första dagen gick galant med två olyckor men ändå många gånger som han kissade på pottan. Han tyckte det var jätte roligt. Nästa dag bajsade han på pottan och blev då helt förskräckt när han såg bajset i pottan. Han blev nästan rädd.. Efter den gången så håller han sig ganska mycket och passar på att kissa eller bajsa när vi är ute eller innan han ska sova (alltså när han har blöja).. Jag vill inte att han ska hålla sig men vill ändå inte att han ska ha blöja längre. Han är ju medveten liksom... Tips någon?

  • Svar på tråden 2 år 4 mån, håller sig?
  • Stayalive

    Jag har inga barn själv men min mor har berättat för mig att när hon började potträna mig så vägrade jag bajsa i pottan. Jag höll mig såpass att jag blev förstoppad tillslut och hon fick ta mig till farbror doktorn.

    Doktorn sa till mamma att hon skulle försöka göra träningen till en positiv upplevelse för mig så hon började läsa ur pixieböcker som jag gillade när jag satt på pottan. Efter ett tag var det inga som helst problem för mig att gå på pottan.

    Detta var iofs 30 år sedan och med tanke på dagens hysteri kring barnuppfostran så kanske det inte alls är en vedertagen metod längre.

Svar på tråden 2 år 4 mån, håller sig?