Ni som har/haft kattungar
Hej! Det är så att mina två katthonor har blivit med ungar för ca 3 veckor sedan. Eller ja, den enes fyller 3 veckor och den andra fyller 2 veckor denna veckan. Jag undrar lite över storleken på kattungar när de är 2 veckor gamla, skiljer det mycket från katt till katt? Eller unge till unge. Vi har en katt här som har två och de har blivit ganska stora, den ene är väldigt stor och andra är lite mindre i storleken och de fyller 3 veckor imorgon. Och sedan har vi min andra katts ungar som fyller 2 veckor den 9 juni och de är inte lika stora som ena kattens. Ibland låter jag det oroa mig lite, de har gått upp i vikt och de äter och sover men jag tycker det verkar som att de behöver äta mer. Jag har försökt med mjölkersättning ett antal gånger men det verkar inte funka, de vägrar prova flaskan, både de stora och de små. De bara skriker om man tar upp dom haha, de vill inte alls vara hos mig eller prova lite mjölkersättning. Efter man har försökt en stund så lägger man ju tillbaka dom och så får dom äta hos sin mamma. Min andra katt är också där och hjälper till med tvättning, matning osv.
Hur ser/såg era ut i denna veckan?