• brackelikrankelfnatt

Tonat håret svart och ångrar det

Hej! Ny här och vet inte om det är rätt ställe att ställa frågan, men folk här verkar ha koll.

Jag är naturligt rödhårig och råkade tona håret (för första gången) svart på fyllan i fredags. Tror det var Garnier Ebony eller nåt sånt. I vilket fall hörde jag att det ska gå ur efter 6-8 veckor, stämmer detta? Finns det nåt sätt att skynda på det? Trivs inte direkt med detta då det inte matchar min ljusa hy och mina gröna ögon.

Hörde det ryktas om att man kan tvätta ur snabbare eller bleka tillbaka osv, men kan det skada mitt hår?

Är skapligt långhårig och vill verkligen inte klippa av mig håret när jag nyss blivit nöjd med längden haha.

Skulle vara jättetacksam för ett bra förslag ????

• Svar på tråden Tonat håret svart och ångrar det
  • Anonym (Lfdldl)

Bleker du bort det kommer du slita oerhört mycket på ditt hår.

Nackdelen med svart är att det är svart, skit svårt att få bort även fast det är en toning.

Hade jag varit du hade jag gått till en seriös frisörsalong och rådfrågat om hjälp, du ska absolut inte räkna med att de svarta släpper helt efter visst antal tvättar, det kommer de inte göra.

• Pimpinellan

Toning tvättas gradvis ur så tvätta jätteofta slipper du det snart. Det går inte tona över däremot.

• Anonym (öob)

Hej

Jag har kört med avfärgning för hemma bruk finns på öob polly nått heter det.

Har använt det två eller tre gånger när jag velat gå tillbaka till min orginalfärg vilket är råttfärgat från svart eller någon färg som varit mörkare än min orginal. Tycker den funkar super. Luktar avlopp så ett tips nu på sommaren kör med det när du är utomhus så slipper du lukten i badrummet.

Finns två olika läs på dom vilket du ska ha.

• Anonym (öob)

Blanda ihop det color b4 heter den på öob. Har funnits på lindex förut.

Svar på tråden Tonat håret svart och ångrar det