• Anonym (mimmi09)

dricker på antabus.

Tar antabus tre gånger i veckan på mottagning.

Men dricker lite varjge helt.

Dock i mindre mängder än vanligt.

Är det farligt att göra det?

Det håller mitt missbruk i snack.

Men på sikt vad kan hända?

Dricker bara 7,2 ca tio st på lördagen. Dålig hela söndagen.

• Svar på tråden dricker på antabus.
  • Anonym (mimmi09)

Kan levern ta mer skada?

• Anonym (gör inte så)

Det är väldigt skadligt.
    Så fungerar Antabus

Om du dricker alkohol så använder kroppen enzymer för att bryta ner alkoholen. Antabus blockerar dessa enzymer vilket leder till att ett annat ämne, acetaldehyd, som bildas i nedbrytningen istället samlas i kroppen. Detta ämne, acetaldehyd, ger obehagliga symptom. Dessa symptom kan komma även av en mycket liten dos alkohol och redan efter fem till tio minuter.

Vanliga symptom om du har ätit Antabus och druckit alkohol är: Huvudvärk Hjärtklappning Känsla av andnöd Illamående Kräkningar

Dricker du större mängder alkohol när du äter Antabus kan detta leda till blodtrycksfall och medvetslöshet.

• Anonym (gör inte så)

När man behandlas med medicinen får man inte äta eller dricka någonting som innehåller alkohol, även om det bara är mycket små mängder, till exempel chokladpraliner som innehåller likör. Även vissa hostmediciner och vitaminlösningar kan innehålla små mängder alkohol.

Större mängder alkohol kan leda till blodtrycksfall och man kan bli medvetslös. Det kan kräva omedelbar sjukvård. Symtomen kan komma redan fem till tio minuter efter att man har ätit eller druckit något som innehåller alkohol.

• Anonym (mimmi09)

Jo jag blir dålig röd i huvudet och överkroppen och värre baksmälla.

Fast nu funkar jag bättre.

Dricker inget på vardagarna.

• Anonym (gör inte så)
    Anonym (mimmi09) skrev 2016-06-06 20:53:58 följande:
    Jo jag blir dålig röd i huvudet och överkroppen och värre baksmälla.
    Fast nu funkar jag bättre.
    Dricker inget på vardagarna.
    Hur som helst är det livsfarligt att dricka med Antabus.
  • Aikido

Togs det inte några leverprover innan du började med Antabus?

• Anonym (hejhopp)

jag hade en alkispolare en gång i tiden som fick antabus. han drack ändä o mådde SKIT, men blev tydligen sen " immun" mot det för var inga problem att dricka sen. sen om det är bra kan jag knappast påstå. ge f*n i alkoholen! seriöst "bara" 10 st 7,2?

• Anonym (mimmi09)

I början tog dem prover men det var ett tag sen. Fast nu funkar ju vardagen. Det är inte varje helg jag dricker heller.

• Anonym (Nykteralkoholist)

Jag drack stora mängder ren sprit när jag åt antabus, och det var inget problem. Det enda som fick mig att sluta dricka var när jag nådde min botten...

• Anonym (mimmi09)

Jo det hjälper ju mig att få vardagaen att funka.

Helgerna är jobbig att ta sig genom hoppas på att sommaren har hört isoleringen på helgerna.

Rätt tråkigt att sitta inne på sommaren och dricka. Dricker aldrig ute bland folk.

Svar på tråden dricker på antabus.