10 veckors bebis äter dåligt
Hej
Min son som är 10 veckor har börjat äta mycket mindre senaste de senaste dagarna. Jag delammar och ger ersättning. Har gjort så sen han föddes då amningen inte funkat helt. Hittills har han ätit 120-150 ml varannan-var tredje timme med stor aptit. Ammar främst på morgon och natten.
Nu är är jag glad om han får i sig 80 ml per måltid. Ofta blir det max 40-50 ml. Han kan verka hungrig i början men efter ett tag börjar han spotta ut nappflaskan, spänna kroppen pch flänga runt med huvudet. Tar då en paus, han börjar slicka på händerna och söka med munnen. Då tror man att han vill äta, ger flaskan, han äter lite o sen börjar skrikandet igen.
Han har även börjat sova mer. Somnar för natten runt 21, vaknar 4-5. Då skulle man kunna tro att han är vrålhungrig när han vaknar, men nej. Han bli arg så fort nappflaskan nuddar munnen trots att han inte ätit på 6-7 h. Han kan ibland somna mitt under matningen.
Annars verkar han vara glad o pigg. Kissar och bajsar som han ska.
Någon som har liknade erfarenhet? Bör man kontakta BVC eller kan det vara nån utvecklingsfas? Börjar bli riktigt frustrande :/