• Mila

    Gravid fastighetstekniker, fastighetsskötare el liknande?

    Är väldigt tidigt in i min graviditet men funderar redan nu över mitt arbete. Jag är tekniker inom fastighet, så jag håller på med allt från ventilation, avlopp, till brandlarm.

    Under min förra graviditet var jag väldigt pigg, men hade då ett annat yrke. Där orkade jag med mina arbetsuppgifter utan problem.

    Är nu lite orolig för hur jag ska kunna utföra en stor del av mitt arbete med stor mage, tex klättra på stegar och tak, arbeta i väldigt trånga utrymmen, krypa runt, stå mycket böjd och hukad, byta filter och vara runt massa damm och partiklar osv osv.. Jag vet att man har rätt att få andra arbetsuppgifter, men jag kommer nog behöva nästan en helt annan tjänst.
    Någon som varit/är i samma yrke?


    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Svar på tråden Gravid fastighetstekniker, fastighetsskötare el liknande?
  • Ljunggren

    Där finns mkt du inte ska göra inom fastighets branschen som gravid. 
    Inga filter byten, inga avlopp, inga stressande barndlarms ryck, inga stegar och inga tak för att nämna några. ABSOLUT INTE STÄLLVERK!

    Du kommer kunna göra alla dina uppgifter med lite vilja, det gjorde jag. Dock slutade min graviditet i v31+1 då jag inte lyssnade på kroppen. Gör inte samma du!

    Är nu gravid igen i v18+0 och är sjukskriven pga tidiga sammandragningar. 

    Har inte din arbetsgivare ngn riskbedömning för gravida? Jag är anställd av Akademiska Hus, och de gör riskbedömning på alla som blir gravida, städerska så som drifttekniker vilken jag arbetar som. 

  • Mila
    Ljunggren skrev 2016-08-31 12:09:24 följande:

    Där finns mkt du inte ska göra inom fastighets branschen som gravid. 

    Inga filter byten, inga avlopp, inga stressande barndlarms ryck, inga stegar och inga tak för att nämna några. ABSOLUT INTE STÄLLVERK!

    Du kommer kunna göra alla dina uppgifter med lite vilja, det gjorde jag. Dock slutade min graviditet i v31+1 då jag inte lyssnade på kroppen. Gör inte samma du!

    Är nu gravid igen i v18+0 och är sjukskriven pga tidiga sammandragningar. 

    Har inte din arbetsgivare ngn riskbedömning för gravida? Jag är anställd av Akademiska Hus, och de gör riskbedömning på alla som blir gravida, städerska så som drifttekniker vilken jag arbetar som. 


    Tack! Detta var väldigt hjälpsamt :) Dock så fick jag missfall. Men hoppas åå att snart bli gravid. När jag väl blir det så kommer jag ta upp detta med dem. Jag är första kvinnliga de har, så vet inte riktigt hur de tänker runt saken.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
Svar på tråden Gravid fastighetstekniker, fastighetsskötare el liknande?