Hilda eller Hilde?
Vilket av namnen är finast? Ni kan motivera ert svar om ni vill. :)
Vilket av namnen är finast? Ni kan motivera ert svar om ni vill. :)
Kan nog inte välja. Gillar båda väldigt mycket, men jag tycker att de utstrålar olika. Hilde är ljuvare och Hilda är rivigare.
Kan nog inte välja. Gillar båda väldigt mycket, men jag tycker att de utstrålar olika. Hilde är ljuvare och Hilda är rivigare.
Själv tycker jag att Hilde är ljuvt, men ändå inte mesigt. Lite kraft har det ändå. Jag gillar sådana namn som är lite både och.
Åh, Alfred är så fint!Det låter så snällt!
Jag röstade på Hilda, ett mycket trevligt namn, både sött och mäktigt på en och samma gång. Hilde är också häftigt men det ser jag framförallt som ett mansnamn (kortform av namn som Hildemar, Hildebrand, Hildolf,Hilding, Hildor, mfl).
Det märks bannemig att åren har gått.
Alla namn ni nämnt är för mig namnet på en gammal människa från min barndom.
Hilda, helt klart!
Jag tycker att Hilde låter som ett pojknamn. Det hade i och för sig inte spelat någon roll för mig om jag gillat namnet och ville använda det på en flicka men så tycker jag.
Jag har lite svårt för bokstaven "H" men Hilda är fint. Hedvig och Hedda gillar jag också!
Inte tänkt på att det kan låta som ett pojknamn.
Har smakat på namnen i några dagar och har kommit fram till att jag gillar Hilde bäst.
Har smakat på namnen i några dagar och har kommit fram till att jag gillar Hilde bäst.
Jag tycker också att det på svenska låter mer som pojknamn med -e på slutet, så jag röstar på Hilda :)
Jah tycker inte det låter som ett pojknamn. Även om namn som slutar på e ofta är pojknamn så finns ju flicknamn som slutar på e som Signe, Tove, Tilde och Silje. :)