• scrapparlotta

Fastnade i fartkamera...eller?

Körde till jobbet förra veckan och på ett ställe finns fartkamera. Strax innan ser jag en bil komma i hög fart i backspegeln och han drar förbi mig. Tänker att hen nog inte tänkt på kameran. Jag kör i 90.. bilen som körde om mig kör förbi kameran...strax efter...nån sekund... kommer jag och då blixtrar kameran till. Tittar på min hastighet och den visar ca 92-94...svårt att säga. Men vadå....fotar dom MIG och inte den i den andra bilen, som säkert höll 110 - 120? Orättvist eller??? Hur nära kameran ska man vara för att fota mig??

Detta var i onsdags eller torsdags...när kan jag i då fall få brevet från polisen?? Har aldrig blivit fotad av sån innan??

• Svar på tråden Fastnade i fartkamera...eller?
  • volvo142
    scrapparlotta skrev 2016-06-07 20:19:06 följande:
    Körde till jobbet förra veckan och på ett ställe finns fartkamera. Strax innan ser jag en bil komma i hög fart i backspegeln och han drar förbi mig. Tänker att hen nog inte tänkt på kameran. Jag kör i 90.. bilen som körde om mig kör förbi kameran...strax efter...nån sekund... kommer jag och då blixtrar kameran till. Tittar på min hastighet och den visar ca 92-94...svårt att säga. Men vadå....fotar dom MIG och inte den i den andra bilen, som säkert höll 110 - 120? Orättvist eller??? Hur nära kameran ska man vara för att fota mig??

Detta var i onsdags eller torsdags...när kan jag i då fall få brevet från polisen?? Har aldrig blivit fotad av sån innan??
    Blir man fotad missar man INTE det.. Ja du verkar blivit fotad ibland så är kamerorna inställda på att ta var 10onde t.ex. Det kan ta flera månader vet att ibland blir det inget alls också lite olika det där. för en kompis till mig tog det 2 månader precis vid jul droppa böterna in :D  men gick det 92-94 så har jag svårt att tro att det ens gick mer en 90. Hastighetsmätarna brukar ligga lite under..
  • scrapparlotta

Ok...jag tänkte om det kunde bli att dom mätte hastigheten på bilen före men kortet togs på mig....så jag åker på dens böter. Men så kan det inte bli antar jag...

• volvo142
    scrapparlotta skrev 2016-06-08 17:46:52 följande:
    Ok...jag tänkte om det kunde bli att dom mätte hastigheten på bilen före men kortet togs på mig....så jag åker på dens böter. Men så kan det inte bli antar jag...
    nej känns mycket osannolikt men nästan lite kul om det blir så..:D är det en dålig bild eller nått sånt så blåneka.
Svar på tråden Fastnade i fartkamera...eller?