• copycat

    Bim Juli 2016

    Hej på er!
    Nu måtte väl juli bli månaden att få ett efterlängtat plus! Jag har en dotter, född april 2014. Nu längtar vi efter syskon, detta blir vårt tredje försök. Jag har BIM 1 juli, hoppas fler med BIM i juli vill följas åt:)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-06-10 20:25
    tråd till bimlistan här:)
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/76698652-bimlista-juli-2016

  • Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Preggo87

    Jag har också BIM 1 Juli! :)

    (Beräknad ÄL 17/6).

    Jag kan inte sluta tänka på att min mens var jättekonstig denna gång. Fick en liten brunaktig flytning/blödning i lördags kväll, sedan en röd blödning under natten. Sedan bara en liten blödning som en 5-krona och då väldigt ljust röd. Hade tampong dessa dagar - när jag tog ur den sista på em i måndags så var den så torr att jag fick dra ordentligt hårt i snöret för att få ut den. Mycket genomskinliga flytningar och sedan igår fm har det varit helt torrt i bindan och inte minsta tecken på mer blödning.

    Min mens brukar alltid vara väldigt inrutad och hålla på i 6 dagar - då jag kan blöda mindre dag 5-6. Men den har aldrig varit så kort som 2 dagar.

    Hur kommer det sig att min mens helt plötsligt blev såhär? Var det ett väldigt tidigt MF eller vad händer i/med min kropp?!

  • Kynisen

    Hej jag hänger gärna med i denna grupp!! Jag har oxå Bim 1/7 :) tror jag, om denna cykel blir lika lång som den förra. Hoppas dock den är kortare. Är vårt andra försök. Jag har 3 barn från ett tidigare förhållande födda -04,-06,-09 så detta blir mitt fjärde men sambons första. Väldigt efterlängtat så vi hoppas att det lyckas denna gång.

    Hoppas Juli blir vår plusmånad nu tjejer!! :)

  • Fluffan86

    Hej! Jag hoppar också in här då det inte tog sig denna gång heller.. Jag har också bim 1 juli Så nu blir det 4:e gången jag och min man hoppas på plus.

  • Loppalisa

    Hej!
    Jag hoppar också in i denna tråden. Kommer ha BIM 4 juli. Är väl på tredje försöket egentligen men förra månaden gjorde vi ingen större ansträngning. Så nu ska jag börja tempa igen och använda ägglossningstickor för att få lite koll. Har en regelbunden cykel på ganska exakt 28 dagar men jag har märkt att min lutealfas är väldigt kort på bara 7-8 dagar så jag tänkte testa progesteronkräm och se om det går att förlänga den lite. 

    Lika tråkigt varje gång mensen kommer men nya tag och nytt hopp :) 

  • copycat
    Preggo87 skrev 2016-06-08 07:37:38 följande:

    Jag har också BIM 1 Juli! :)

    (Beräknad ÄL 17/6).

    Jag kan inte sluta tänka på att min mens var jättekonstig denna gång. Fick en liten brunaktig flytning/blödning i lördags kväll, sedan en röd blödning under natten. Sedan bara en liten blödning som en 5-krona och då väldigt ljust röd. Hade tampong dessa dagar - när jag tog ur den sista på em i måndags så var den så torr att jag fick dra ordentligt hårt i snöret för att få ut den. Mycket genomskinliga flytningar och sedan igår fm har det varit helt torrt i bindan och inte minsta tecken på mer blödning.

    Min mens brukar alltid vara väldigt inrutad och hålla på i 6 dagar - då jag kan blöda mindre dag 5-6. Men den har aldrig varit så kort som 2 dagar.

    Hur kommer det sig att min mens helt plötsligt blev såhär? Var det ett väldigt tidigt MF eller vad händer i/med min kropp?!


    Kul!:)

    Hm, nu har jag inte helt koll på din resa, men antar att du tagit graviditetstest? Tänker om det kan ha varit en genombrottsblödning? När den skiljer sig så pass mycket från din vanliga tänker jag? Eller så spelar kroppen dig ett spratt. Så svårt att veta! Hur många dagar sen ÄL är du?
  • copycat
    Kynisen skrev 2016-06-08 08:48:53 följande:

    Hej jag hänger gärna med i denna grupp!! Jag har oxå Bim 1/7 :) tror jag, om denna cykel blir lika lång som den förra. Hoppas dock den är kortare. Är vårt andra försök. Jag har 3 barn från ett tidigare förhållande födda -04,-06,-09 så detta blir mitt fjärde men sambons första. Väldigt efterlängtat så vi hoppas att det lyckas denna gång.

    Hoppas Juli blir vår plusmånad nu tjejer!! :)


    Välkommen! Ja juli är lika med plus tycker jag!:)
  • copycat
    Fluffan86 skrev 2016-06-08 08:53:36 följande:

    Hej! Jag hoppar också in här då det inte tog sig denna gång heller.. Jag har också bim 1 juli Så nu blir det 4:e gången jag och min man hoppas på plus.


    Välkommen! Vi håller tummarna :)
  • copycat
    Loppalisa skrev 2016-06-08 09:28:15 följande:

    Hej!
    Jag hoppar också in i denna tråden. Kommer ha BIM 4 juli. Är väl på tredje försöket egentligen men förra månaden gjorde vi ingen större ansträngning. Så nu ska jag börja tempa igen och använda ägglossningstickor för att få lite koll. Har en regelbunden cykel på ganska exakt 28 dagar men jag har märkt att min lutealfas är väldigt kort på bara 7-8 dagar så jag tänkte testa progesteronkräm och se om det går att förlänga den lite. 

    Lika tråkigt varje gång mensen kommer men nya tag och nytt hopp :) 


    Hej!

    Min lutealfas är runt 10 dagar, har också funderat på om det är lite kort för att ägget ska hinna fästa innan mensen stöts ut. Har en dotter, och efter amning och P-ring igen verkar min cykel ändrats. Har ÄL på dag 19-20 istället för 14 som jag hade innan dottern blev till.
  • copycat

    Fan, jag insåg precis att svärföräldrarna bor hos oss under dom fertila dagarna + ÄL. Vad faaaaaan är oddsen. Snark. Vi måste försöka få till det ändå, vill inte pausa en månad bara för att dom invaderar huset :/

  • IA89

    Hej! Jag hänger på här. Blir mitt och sambons tredje försök! Sonen kom till på första. Så hoppas det går fort denna gången med!

Svar på tråden Bim Juli 2016