• Anonym (Örjan Lax)

Väglöss

*VARNING*

Vad är det för jävla fel i huvudet på folk som envisas med att alltid ligga 10 under hastighetsbegränsningen? Finns det en vettig förklaring?

Vad är det för jävla fel på folk som håller ut till höger vid vänstersväng? Tror ni att ni sitter och kör en långtradare eller?

Sist men inte minst! Vad är det för fel på er som måste stanna bilen helt innan ni svänger av vägen?

Förklara er!

• Svar på tråden Väglöss
  • Anonym (Örjan Lax)

Jag vet att ni finns där ute!!!!!!!

• Aikido
    Anonym (Örjan Lax) skrev 2016-06-07 21:44:18 följande:
    *VARNING*

Vad är det för jävla fel i huvudet på folk som envisas med att alltid ligga 10 under hastighetsbegränsningen? Finns det en vettig förklaring?
    Man kanske inte har bråttom?
    Vad är det för jävla fel på folk som håller ut till höger vid vänstersväng? Tror ni att ni sitter och kör en långtradare eller?
    Man kanske kommer direkt från sin lastbil och är lite trött?
    Sist men inte minst! Vad är det för fel på er som måste stanna bilen helt innan ni svänger av vägen?

Man kanske (när man legat 10 km under gällande hastighetsbegränsning ett tag) har en överstressad damp-trafikant 10 cm bakom sig när man ska svänga av och bara för att markera att man inte tycker det är ok med det avståndet gör man så?

Eller vad vet jag? Var det du som låg bakom mig i eftermiddags?

• Anonym (Örjan Lax)
    Aikido skrev 2016-06-07 22:04:08 följande:
    Man kanske inte har bråttom?
    Man kanske kommer direkt från sin lastbil och är lite trött?
    Man kanske (när man legat 10 km under gällande hastighetsbegränsning ett tag) har en överstressad damp-trafikant 10 cm bakom sig när man ska svänga av och bara för att markera att man inte tycker det är ok med det avståndet gör man så?

Eller vad vet jag? Var det du som låg bakom mig i eftermiddags?

Nä, man kanske inte har bråttom, men någon annan kanske har det. Jävla skitstil!
    Packar du upp varorna i kassan på mataffären i en 90 årings takt bara för att du inte har bråttom också?

Är man så jävla trött att man inte vet vad man kör för fordon kanske man skulle ta taxi.

Det borde fan vara olagligt att köra för sakta om det inte är svinhalt ute.

Har man folk bakom sig i trafiken så får man fan se till att köra normalt. Punkt!
  • Anonym (;))
    Anonym (Örjan Lax) skrev 2016-06-07 22:10:51 följande:
    Nä, man kanske inte har bråttom, men någon annan kanske har det. Jävla skitstil!
    Packar du upp varorna i kassan på mataffären i en 90 årings takt bara för att du inte har bråttom också?

Är man så jävla trött att man inte vet vad man kör för fordon kanske man skulle ta taxi.

Det borde fan vara olagligt att köra för sakta om det inte är svinhalt ute.

Har man folk bakom sig i trafiken så får man fan se till att köra normalt. Punkt!
    sök terapi eller engagera dig i nått viktigt politisk t.ex. mstr Örjan 
  • Anonym (Örjan Lax)
    Anonym (;)) skrev 2016-06-08 00:45:26 följande:
    sök terapi eller engagera dig i nått viktigt politisk t.ex. mstr Örjan 
    Det är bättre om alla jävla sås-skallar lär sig att hålla hastigheten och inte hindra trafiken. Så jävla svårt är det inte.
  • Anonym (jag kör lagligt men blir galen på alla som ligger 3cm bakom och tycker jag ska köra fortare!)

På hastighetsskyltarna står maxfarten för sträckan vilket innebär att man får köra saktare om man tycker att förhållandena kräver det eller att man vill köra saktare. 

• Anonym (per)

Dessutom visar hastighetsmätaren  i nästan 100 % i alla bilar en för hög hastighet

Som du skriver är GPS den mest exakta hastighetsmätaren. Att bilars normala hastighetsmätare visar för mycket är en medveten handling från biltillverkarna. Mätaren får under inga omständigheter visa för låg hastighet och därför garderar man sig på detta sätt mot felvisning vid byte till annan däckdimension eller hjul med större rullomkrets. Det bedöms nog heller inte vara något stort problem om du skulle köra några km/tim för sakta, eller hur?

Svar på tråden Väglöss