Silicon eller vattenbaserat glidmedel?
Vad väljer vi för anala lekar? (Kvinna mottagare, man givare)
Fördelar och nackdelar med de båda? (Vatten vs. Silicon)
Vad tycker du är det bästa glidet för analsex?
Tack på förhand!
Vad väljer vi för anala lekar? (Kvinna mottagare, man givare)
Fördelar och nackdelar med de båda? (Vatten vs. Silicon)
Vad tycker du är det bästa glidet för analsex?
Tack på förhand!
Silicon är mycket bättre, både bättre glad och håller längre.
Tyvärr tar en del leksaker stryk av siliconbaserat glidmedel, så till dem får man använda vattenbaserat.
Silicon är mycket bättre, både bättre glad och håller längre.
Tyvärr tar en del leksaker stryk av siliconbaserat glidmedel, så till dem får man använda vattenbaserat.
Visst funkar vattenbaserat också, och det kan ju finnas personliga åsikter som gör att man föredrar det framför siliconbaserat, men jag har hittentills inte provat något vattenbaserat som slår ett bra siliconglidmedel.
Ingen fler som använder glidmedel och kan dela med sig av erfarenheter?
Kokosolja är bättre än syntetiska glidmedel. Tänk på vad du stoppar i stjärten! ;)
Silikonglidmedel slår vattenbaserat alla dagar i veckan när det kommer till glid och långvarighet. Däremot ska man vara försiktig med att använda sexleksaker och silikonbaserat glidmedel tillsammans, framförallt om leksakernade är gjorda av silikon. Glidmedlet kan då reagera med silikonet och det kan bli poröst.
Vattenbaserade glidmedel kan användas till allt och det finns riktigt bra analglidmedel (som då är lite tjockare än vanligt vattenbaserat).
Tyska Pjur gör riktigt bra silikonglidmedel. Rekommenderas!
www.oliverocheva.se/varumarken/pjur/
Silikonglidmedel slår vattenbaserat alla dagar i veckan när det kommer till glid och långvarighet. Däremot ska man vara försiktig med att använda sexleksaker och silikonbaserat glidmedel tillsammans, framförallt om leksakernade är gjorda av silikon. Glidmedlet kan då reagera med silikonet och det kan bli poröst.
Vattenbaserade glidmedel kan användas till allt och det finns riktigt bra analglidmedel (som då är lite tjockare än vanligt vattenbaserat).
Tyska Pjur gör riktigt bra silikonglidmedel. Rekommenderas!
www.oliverocheva.se/varumarken/pjur/
Tack för tipsen om silikonglid. Jag har alltid valt bort det för att jag alltid värmer upp först med plugg innan man går över till kuk. Har kört med vattenbaserat för anala lekar. Men då kanske man skulle smörja in kuken med silikonglid nästa gångoch testa om jag föredrar det.... men lite bökigt att ha två tuber framme...
Beställt en liten flaska pjur av de recensioner jag läst. Kan återkomma med recension själv när jag fått den och vi testat.
Har fått min beställda flaska nu och kan säga att den var bra mycket bättre än det vattenbaserade som vi hade innan. Pjur backdoor - enda nackdelen är att det var skruvkork på flaskan för glidet eller produkten i övrigt går inte klaga på. :)