Syntest inför körkort
Var och gjorde en synundersökning då jag hade tänkt börja ta körkort och jag undrar om någon känner till var gränserna går för ett godkänt syntest?
Jag fick 0,4 på höger öga och 0,4 på vänster öga men fick 0,9 när jag kollade med båda ögonen samtidigt.
Optikern som gjorde testet visste inte riktigt vad som gällde. Hon googlade och sa sedan att man behövde minst 0,5 på vardera öga men tyckte att jag såg så bra när jag kollade med båda ögonen samtidigt att hon inte visste om det ändå kunde bli godkänt.
Optikern skickade hem mig med blanketten för synintyget som inte var helt ifyllt och föreslog att vi gör om testet efter att jag skaffat linser.
Ska tillbaka till optikern för att testa linser om en vecka men undrar om jag verkligen behöver det innan jag skickar in resultatet av synundersökningen? Vill börja med körkortet så snart som möjligt då jag är ledig en del under sommaren och har mer tid för det nu, därav vill jag skynda på det hela om det är möjligt. Vet ni om det kan bli godkänt med mina nuvarande resultat?