• Mallangbg

    Ägguttag

    Hej på er,

    Jag gjorde ägguttag igår 8juni. Vi fick ut totalt 12 st varav 4 blev endast befruktade. Nu ska ett tillbaka in imorgon igen. Detta är ju ett stort bortfall känner mig helt matt och ledsen. Är detta vanligt att så många försvinner. Har detta hänt någon annan ? Min kille har väldigt lite och slöa spermier och det är därför som vi gör IVF.

    Hoppas någon vill svara känner mig så uppgiven idag.

  • Svar på tråden Ägguttag
  • Kelsson1

    Var inte själv med om det på grund av att vi fick ICSI då vi hade ungefär samma problem med spermierna.
    Håller tummarna att det går vägen ändå för er men om det inte gör det kan ni kanske höra om ni får ICSI nästa gång.

  • Eliotta

    Vi har gjort tre IVF. Första gången blev 4/18 befruktade men ingen klarade sig till återföring. Andra gången blev 5/15 befruktade och en klarade sig till återföring, resten dog. Tredje gången blev 4/8 befruktade och en klarade sig till återföring, resten dog. Andra gången blev jag gravid och fick en flicka, tredje gången blev jag gravid och är nu i vecka 10.
    Du behöver bara ett ägg!

  • ÖnskaTroHoppas

    Vi fick 2 av 5 befruktade, men bara 1 kvar som delade sig och klarade sig vidare till insättning. Det blev en graviditet och senare ett barn Som Eliotta säger, du behöver bara ett litet guldembryo...

  • odie

    Gjorde äggplockning, 6 ägg ut, endast ett klarade sig hela vägen och det är vår lilla tjej som är beräknad att komma till oss om tre veckor, behövs bara ett gyllene ägg! <3

  • Zamira

    Gjort två ÄP, första omgången som var maj ifjol blev det 15 ägg, 2 befruktade (de gjorde 9 ICSI och 6 IVF) och ett insatt som resulterade i ett tidigt mf, andra omgången i oktober ifjol blev det 8 ägg, 1 befruktat (alla gjordes det ICSI på) och det tog sig! Så har BF om 25 dagar :)

  • Zamira

    Och när de sa att de hade fått ut 15 ägg så såg jag framför mig att det skulle bli massa ägg till frysen, var jättetaggad, och när de sen ringde dagen efter så kände jag mig väldigt besviken, tyckte ju att några fler skulle ha blivit befruktade än två stycken.. Men vi fick aldrig nåt svar på varför så få blev befruktade, även om jag väldigt gärna hade velat få ett svar på det!

  • Mallangbg

    Åh tack för alla svar. Vad gulliga ni är och så fina historier. Vi kunde föra ett ägg tillbaka och jag ruvar nu på det så hoppas så innerligt att det ska bli något. Tyvärr klarade inget sig till frysen fick jag reda på idag. Vad skönt att höra att fler varit med om detsamma och att det ändå kan sluta så bra.

  • Zamira
    Mallangbg skrev 2016-06-13 19:57:02 följande:

    Åh tack för alla svar. Vad gulliga ni är och så fina historier. Vi kunde föra ett ägg tillbaka och jag ruvar nu på det så hoppas så innerligt att det ska bli något. Tyvärr klarade inget sig till frysen fick jag reda på idag. Vad skönt att höra att fler varit med om detsamma och att det ändå kan sluta så bra.


    Tråkigt att det inte blev något till frysen, men jag håller tummarna för att det du ruvar på tar sig! :)


     

  • Mallangbg

    Tack !! Känns bättre efter att läst era historier mef lyckliga slut. Måste tänka positivt annars blir man lite galen av all väntan.

Svar på tråden Ägguttag