• Anonym (Jaydess)

Jaydess

Koppar eller Jaydess? Snälla berätta om ditt preventivmedel! Snälla nu idag. Jag måste bestämma mig. Nån som både testat koppar och någon som testat Jaydess?

• Svar på tråden Jaydess
  • Anonym (Jen)
    Anonym (Jaydess) skrev 2016-06-08 21:43:07 följande:

Koppar eller Jaydess? Snälla berätta om ditt preventivmedel! Snälla nu idag. Jag måste bestämma mig. Nån som både testat koppar och någon som testat Jaydess?

Jag har inte haft jaydess, men har testat både koppar och mirena. Koppar var väldigt skönt eftersom man slapp hormoner men jag klarade inte av mensvärken jag fick med den, blev i princip sängliggande två dagar i månaden och blödde i typ 8 dagar istället för 4-5..

Jag har varit jättenöjda med mirena, inga blödningar, inte massa mensvärk. Dock började jag efter ungefär ett halvår med mirena få ömma bröst, illamående, trötthet osv, som har kommit och gått i kanske 7-8 månader nu.

Om du inte får biverkningar av hormoner (eller i alla fall inte har nån anledning att tro att du kommer få det) så hade jag nog rekommenderar hormonspiral ändå. Mensvärken som kom med kopparspiralen var av en annan värld. Usch.
Svar på tråden Jaydess