par terapi
Någon som har erfarenheter av parterapi? Bra eller dåliga spelar ingen roll. Nån kommenter om det iallafall? :)
Någon som har erfarenheter av parterapi? Bra eller dåliga spelar ingen roll. Nån kommenter om det iallafall? :)
Jag och min man har gått på familjerådgivning i perioder. Och för oss har det varit väldigt bra, något jag kan rekommendera.
Vi har gått via vår hemkommun, de har dock ingen egen rådgivning men då finns istället ett antal andra aktörer som man får välja mellan beroende på geografiskt läge, någon är via kyrkan osv.
Kostnaden är låg, man betalar 200 eller 250kr per besök tror jag det har varit.
Nu låter det som att vi gått jätteofta och det har vi väl inte men vid tre tidpunkter under vår relation har vi gått 4-6ggr för att reda ut vissa saker och få lite pepp och verktyg att jobba med. Vi har varit där tillsammans första besöket, sen varsin gång enskilt, och sen tillsammans igen för att liksom knyta ihop det.
Jag har verkligen uppskattat att komma till en professionell person, utomstående, som inte vet något mer om oss än det vi berättar för honom eller henne. Söker man stöd från släkt och vänner så är de ju så otroligt färgade av släktskap, vänskap etc. så det kan vara svårt att få ärliga svar.