• Anonym (ts)

envis jävla fotvårta!!

Jag har haft en envis jävla äcklig fotvårta på undersidan av mina högra stortå under flera år nu. Jag har testat allt utan att bli av med den. Penslat dagligen. Försökt frysa den, ofta dagligen. Och i min desperation har jag ibland kört båda metoderna samtidigt. Jag tror att problemet är att vårtan rotat sig så himla djupt in i tån att den därför är omöjlig att få bort med konventionella medel. Men vet inte vad jag ska ta mig till. Vårdcentralen vägrar hjälpa mig och hävdar att vårtor ska egenbehandlas. Kan man slänga en atombomb på vårtan? Skära bort den själv med kökskniven? Lägga foten i cyanidbad?

Det enda vet är att jag bestämt för att nu ska den förbannade vårtan dö!! Alla tips tas tacksamt emot. Ju brutalare metod ni kan tipsa om desto bättre.

Tack på förhand!

• Svar på tråden envis jävla fotvårta!!
  • Anonym (H)

Helt säker på att det är en vårta?

Min styvmamma hade vad hon trodde var en vårta under foten, behandlade med vårtmedel och gick till nån hudtekniker som behandlade med något, inget hjälpte

När hon till slut gick till läkare och dom kollade och tog ett litet prov visade det sig vara nån form av cancertumör/hudcancer, hon opererade bort det och ett litet område runt om, fick som ett hål under foten och har fortfarande svårt att gå nu 6år efter

• Anonym (ts)

Tack för ditt läskiga tips. Ska genast boka tid på vårdcentralen/hudkliniken.

• kajsalotta

Har du testat att kväva vårtan med svart eltejp?
    Annars är bästa tipset att vara jävligt envis. Fila ner den, behandla, fila ner (så det blöder) och behandla osv. Om du når så ta en liten skalpell och skär bort så mycket du kan. Du ser att det är en vårta iom svarta prickar i. De ska bort!

På medicinsk fotvård behandlar de vårtor också.

• Fröken Apelsin

Har du testat vårtfri? Det är mycket dyrare än alla andra vårtmedel, men det fungerar faktiskt. Det finns att köpa på Apoteket.

www.vartfri.se

• Fia 28
    kajsalotta skrev 2016-06-09 01:42:25 följande:

Har du testat att kväva vårtan med svart eltejp?
    Annars är bästa tipset att vara jävligt envis. Fila ner den, behandla, fila ner (så det blöder) och behandla osv. Om du når så ta en liten skalpell och skär bort så mycket du kan. Du ser att det är en vårta iom svarta prickar i. De ska bort!

På medicinsk fotvård behandlar de vårtor också.

Inte fila vårtor, utan skär med en liten skalpell istället. Skär så mycket som möjligt och rätt ofta. 

Har du inte fått bort den med hemmamedel på flera år så är det en envis jävel som kräver något starkare. Gå till fotvårdare som fryser med flytande kväve.
  • Anonym (Abc)

Hade precis samma problem men det visade sig att det var liktornar jag hade och inte vårtor och det var därför de inte försvann med vårtbehandling.

Om det är svarta prickar i den är det en vårta och om det inte är det så är det liktornar. Då kan du antingen få hjälp med vanlig fotvård (typ pedikyrkunskapsnivå) eller så kan du pilla själv. Jag brukar efter ett långt bad ta spetsen på en vass nagelsax och "gräva" bort förhårdnaderna. Känns inte alls, om det börjar göra ont har man kommit för djupt/snett och är klar för dagen och kan fortsätta behandla någon vecka senare.

• Anonym (Vårtan)

Bränn bort med lödkolv, funkar bra. Några dagar efter bränning står vårtan ut som en liten spik. Dra den rakt ut med en tång. Kommer inte tillbaka men det svider lite.

• Chianti

jag lyckades mörda en vårta på handen med snabbtorkande nagellack. Vanligt lack funkar inte men snabbtorkande är mer giftigt. Lacket heter Essie, och om du målar naglarna ibland kan du ju ha användning för det även om det inte funkar: www.kicks.se/essie/top-coat-good-to-go--p18806

Fotvårtor är ofta hårdare än andra, så börja med att göra en babyfeetbehandling hemma så får du bort det värsta lagret innan du börjar förgifta den.

Svar på tråden envis jävla fotvårta!!