• Äldre 9 Jun 12:13
    4709 visningar
    14 svar
    14
    4709

    uppbrutet cb digital

    åt letrozol cd5-9 är på cd33 idag, tog ett cb digital i gårkväll som visade inte gravid... bröt upp testet och där var 3 streck.... är där alltid 3 streck i cb digital fast man inte är gravid?

  • Svar på tråden uppbrutet cb digital
  • Äldre 9 Jun 12:15
    #1

    Det är alltid 3 streck i cb digital.

  • Äldre 9 Jun 12:26
    #2

    varför det ? där ska väl bara vara ett streck om man inte är gravid? 

  • Äldre 9 Jun 12:29
    #3


    detta visar gravid. 
  • Äldre 9 Jun 12:30
    #4


    detta visar ej gravid
  • Äldre 9 Jun 12:30
    #5
    Mammaspluttisar skrev 2016-06-09 12:26:57 följande:

    varför det ? där ska väl bara vara ett streck om man inte är gravid? 


    Nej det gäller bara vanliga icke digitala streck. Det är bara styrkan på de olika strecken som spelar roll på de digitala, inte antalet streck.
  • Äldre 9 Jun 12:32
    #6
  • Äldre 9 Jun 12:33
    #7

    och detta är mitt ...

  • Äldre 9 Jun 12:33
    #8

    det som visas på bilden där uppe är ju ett digitalt !

  • Äldre 9 Jun 13:38
    #9

    Varför köper du ett CB digital när du ändå inte litar på resultatet och måste bryta upp det?

  • Äldre 9 Jun 13:45
    #10

    Detta är mitt gravid 1-2

  • Äldre 9 Jun 13:49
    #11

    Gravid 2-3

  • Äldre 9 Jun 13:52
    #12

    Jag har brutit upp ett antal CB-digital (mot bättre vetande) och alltid haft tre streck. Bevisligen var jag inte det minsta lilla gravid någon av gångerna. Man ska inte analysera strecken, det är testets jobb att göra det, annars finns det ju ingen som helst anledning att lägga ut dyra pengar på ett sådant utan då kan  man lika gärna använda vilka billiga stickor som helst. I dagsläget har du inte så mycket hCG i urinen att det ger utslag. Du kan ju alltid testa igen om några dagar, men ditt test är i nuläget negativt. 

    Lycka till!! 

  • Äldre 9 Jun 13:52
    #13

    Har tagit flera digitala när jag inte varit gravid och då har alla utom 1 streck varit svagt

    Så ett starkt= kontrollstrecket och

    2 svaga teststrecket icke gravid

    Men direkt det blivit ett starkt och ett lite starkare så har jag varit gravid.

  • Äldre 9 Jun 19:28
    #14

    Det är säkert olika från gång till gång. Jag vet inte vad testerna mäter exakt eller hur det analyseras. Däremot hade de säkert sålt dessa tester som de var om strecken var så lättavlästa som de är. 

Svar på tråden uppbrutet cb digital