• Anonym (M)

Kärvänlig eller bara social kollega?

Jag har sedan ett halvår tillbaka jobbat i kontorslandskap med ett glatt och gemytligt gäng som skojar ganska friskt. Även chefen sitter alltså bland oss. Inga konstigheter så långt. :) Däremot har jag en manlig, ganska mycket yngre, kollega som ofta skickar mig meddelanden med olika gulliga smileys, typ hjärtan, pussmiley etc. Ofta dock relaterat till något i jobbväg som "tack <3 <3" och liknande. Jag är själv inte så van vid sånt, men har ändå tänkt att det bara är hans sätt att vara på. Jag är gift och har småbarn med en man som nu blivit lite svartsjuk på detta och tycker att sådär skriver man ju inte till en kollega om man inte är intresserad. Kanske är jag lite naiv som tänker att det inte är nåt personligt mot mig utan bara hans stil? Jag vet inte. 

Vad hade ni själva tänkt om nåt sådant? Borde jag ta det min man säger på allvar? 

• Svar på tråden Kärvänlig eller bara social kollega?
  • Anonym (M)
    Virriga Vera skrev 2016-06-09 18:15:13 följande:

Om du är obekväm med det så säg ifrån.

Obekväm nej, det är snarare min man som är det. Jag har inte brytt mig hittills.
  • Anonym (Stel)

Nej, så skriver man inte till en kollega!

• Anonym (Karin)
    Anonym (M) skrev 2016-06-09 18:23:29 följande:
    Obekväm nej, det är snarare min man som är det. Jag har inte brytt mig hittills.
    Läser din man dina SMS?
  • taquine

Ganska tramsigt kan jag tycka , men är det ok med dig så...

Och snälla ts , låt oss slippa läsa ännu en otrohetstråd där du berättar hur du går bakom ryggen på din man och är så kääär i en yngre kollega . Please

Förresten läser du smsen för din man eller kollar han din tel? För det sistnämnda är absolut inte ok.

Goodness me
  • Anonym (M)
    taquine skrev 2016-06-09 20:01:38 följande:

Ganska tramsigt kan jag tycka , men är det ok med dig så...

Och snälla ts , låt oss slippa läsa ännu en otrohetstråd där du berättar hur du går bakom ryggen på din man och är så kääär i en yngre kollega . Please

Förresten läser du smsen för din man eller kollar han din tel? För det sistnämnda är absolut inte ok.

Goodness me
    Ingen risk, jag är jättekär i min man och han är dessutom i samma ålder som kollegan så jag är heller inte ute efter något "lammkött" i den bemärkelsen. Jag har allt jag vill ha här hemma. :)

Det var jag som visade smsen för honom, jag tänkte inte så mycket på det utan sa bara att jag tycker att han är lite konstig som skriver
    så men att jag tror att det mest är jargong. Det är min man som började tro att han är intresserad. Jag brukar visa honom sms så det var heller inget försök till att göra honom orolig eller så, jag är bara sån som person att jag vill berätta allt.
Svar på tråden Kärvänlig eller bara social kollega?