• Anonym (Karina)

Solna

Hej!

Min fråga vänder sig till stockholmare och då främst de som har någon erfarenhet av hur det är att bo i Hagalund. Är det ett lugnt område som är passande för småbarn eller är det mycket oroligheter/stök där? Jag har fått intrycket av att det är mycket invandrare där, stämmer det? Jag har inget emot invandrartäta områden men skulle hellre vilja bo någonstans där det är bra blandning mellan svenskar och invandrare och inte bara det sistnämnda.

• Svar på tråden Solna
  • Carambolan

Det är ett lugnt och svennebananigt område jämfört med Rinkeby, Tensta eller norra Botkyrka. Men det är Solnas stora miljonprogramsområde och i en klarblå och välbärgad kommun som Solna borgar det ändå för ett visst utanförskap. Det finns också politiska planer på att förtäta Hagalund ännu mer genom fler hus mellan husen på blåkulla, vilket inte är så poppis bland de som bor där.

Vill ni bo barnvänligt i lägenhetsområden i utkanten av Solna så skulle jag titta mer åt Huvudsta/Jungfrudansen faktiskt.

• Anonym (Sådär)

Har varit flera skjutningar sista riden uppe i Hagalund. Men handlar om gänguppgörelser, men inte så kul hamna i det ändå. En hel problem med narkotika etc i området. Mkt av problemen kring Rissne (droghandel, gängrelaterade bråk etc) har dragit sig mot Hagalund efter att polisen efter påtryckningar av politiker kraftsamlat i Rissne, Hallonbergen. Då blir det obekvämt och det rör sig. Annars bor det svenskar i området också, men finns trevligare ställen om man har möjligheten att välja. Den finns ju inte alltid...

• Anonym (Karina)

Ok. Då kanske jag ska se mig om efter någonstans att bo. Jag ska kolla upp Huvudsta och Jungfrudansen i stället. Tack för svar.

Svar på tråden Solna