Kasperina skrev 2016-06-11 12:01:54 följande:
Jag födde mitt första barn på BB stockholm 2008. Då hade man fortfarande platsgaranti där så det var därför vi valde det trots att vi bor söder om stan.
Vattnet gick tidigt på morgonen och vi åkte genom stan i rusningstrafik med mig stående på knä mot baksätet med täta värkar - inget jag vill rekommendera
Vi pratade om det efteråt och hade vi inte varit så "chockade" båda två för att det var dags så hade vi ALDRIG åkt dit.
Själva förlossningen var ok, även om den avslutades med klocka och yttre press, sonen visade sig vara kraftigt tillväxthämmad och fick ligga i kuvös med syrgas första timmen. Vi fick ett fint rum, men smörgås och sånt man brukar få missades helt, och vi fick ingen mat förrän morgonen efter. Alla var trevliga och så men vi kände oss lite övergivna.
Andra barnet föddes på Sös 2012, då var jag själv under förlossningen. Jag fick ett toppenbra mottagande, hade en läkare som berättade för mig hur långt det hade kommit och hur de tänkte om det hela tiden. Förlossningen var ett skolboksexempel fram till 8 cm när den avstannade helt. Det gjordes flera försök att komma vidare med värkstimulerande, manuell öppning, krystning utan krystvärkar osv och till sist gick läkaren igenom min gamla förlossningsjournal från BB Stockholm och upptäckte att samma sak hänt där, och kom fram till att jag helt enkelt har för trångt bäcken, något som borde ha upptäckts redan på BB Stockholm 2008. Jag snittades och fick sen ligga på uppvaket några timmar innan jag flyttades in i eget rum med extrasäng. Både jag och släktingarna som kommit dit fick smörgås och kaffe/te. Min mamma var kvar med oss första natten så att jag fick vila, sen fick jag klara mig själv
Maten funkade sådär även där, jag har en del allergier som inte togs hänsyn till (inte BB-personalens fel) och vid ett tillfälle ringde jag efter hämtpizza
Skulle det ha blivit fler barn här så skulle jag ha valt Sös, jag upplevde att de hade bättre resurser där.
Jätte bra input, min största fasa är att just sitta som du gjorde till BBstockholm och sen inte få plats. Jag har redan förlossningsskräck och tycker allt runt det är jobbigt. Och i och med det är detta val super jobbigt.
Innan jag blev gravid var jag helt säker på kejsarsnitt men nu velar jag om jag kanske klarar de ändå.
En sak är säker, oavsett vad de blir måste min sambo får vara med, han är min klippa och är den bästa att både pusha och lugna mig..